/DOC/ Gimnaziul-internat din or.Leova urmează să fie reorganizat în Școală Primară? IATĂ CE PREVEDE PROIECTUL ȘI CE CRED PĂRINȚII!

Consiliul Raional Leova inițiază, începînd cu data de 30.01.2018. ora 10:00 consultarea publică a proiectului de decizie ''Cu privire la instituirea Instituției Publice ''Școala primară Leova''.

Prima rundă de consultări a avut loc la data de 30 ianuarie, ședință în care specialiștii Consiliului Raional Leova au venit cu anumite precizări cu privire la proiectul dat.

Potrivit acestora, proiectul deciziei Consiliului Raional, propus spre aprobare, prevede crearea

Instituției Publice "Școala Primară or. Leova", amplasată în or. Leova, str. Stefan cel Mare 90, în sediul fostului Gimnaziu Internat, instituție rezidențială lichidată prin Hotărîrea Guvernului nr. 752 din 26.09.2017.

Unul din motivele invocate în nota informativă publicată pe site-ul Consiliului Raional Leova, constă în "neadmiterea degradării imobilului fostei Școli de tip internat Leova, cît și

în scopul creării serviciilor specializate pentru copiii de vîrstă școlară mică, a

imbunătățirii condițiilor de instruire și educație".

Proiectul a stîrnit mai multe nemulțumiri în rîndul părinților acelor copii care își fac sau urmau să își înceapă studiile în cele 2 licee din orașul Leova, precum și în rîndul profesorilor acestora.

Principalele motive invocate de aceștia ar fi numărul mic al copiilor care ar urma să își facă studiile în această instituție,aprox.150 copii, în raport cu numărul de 600 locuri pe care le deține sediul fostei școli-internat, precum și unele aspecte ce țin de amplasarea instituției, pericolul accidentelor rutiere, amplasarea blocului alimentar, cîinii vagabonzi care sunt într-un număr destul de mare în acea zonă și altele.

Specialiștii CR Leova, estimează un impact potențial pozitiv în primii 4 ani, afirmînd că în această perioadă este preconizată înmatricularea a aproximativ 450 copii, în instituția nou creată, fapt contestat de părinți și profesorii celor 2 licee, ținînd cont de rata natalității dar și numărul actual al copiilor.

Deasemeni, proiectul prevede și o schemă de încadrare a personalului noii instituții în număr de 32 persoane.

Ședința Consiliului Raional, la care urmează să fie dezbătut subiectul, urmează să aibă loc la data de 15 februarie iar recomandările pe marginea proiectului pot fi expediate pînă la data de 05.02.18, la adresa: or.Leova, str.Independenței 5, Consiliul Raional Leova, Secretarului CR, dna Copoț Elena, la adresa electronică consiliu@leova.md sau secretar@leova.md, sau la numărul de telefon /263/ 22057.

Ținînd cont de importanța subiectului dezbătut, la solicitarea mai multor părinți și profesori, portalul de știri www.leova.info, a plasat un sondaj online la acest subiect, în cadrul căruia, toate părțile vizate pot vota, sunt sau nu pentru crearea instituției sus numite și/sau înmatricularea copiilor de vîrstă primară în cadrul acesteia.


Write a comment

Comments: 139
  • #1

    Veronica (Wednesday, 31 January 2018 12:46)

    Împotriva! Nu sunt de acord cu decizia Consiliului și absolut indignată de indiferența administrației locale față de copii.

  • #2

    Ion (Thursday, 01 February 2018 00:50)

    sunt deacord cu decizia Consiliului Raional Leova

  • #3

    Grigore (Thursday, 01 February 2018 02:02)

    Impotriva

  • #4

    Ina (Thursday, 01 February 2018 02:16)

    Înpotrivă!!! Cine este Consiliul Raional ca să decindă unde va învăța copilul meu, eu decid pentru el

  • #5

    iulia (Thursday, 01 February 2018 04:30)

    impotriva

  • #6

    Natalia (Thursday, 01 February 2018 04:54)

    Mai oameni buni,voi glumiti ??Voi pe bune va ganditi sa deschideti o alta scoala cu 32 de angajati pentru doar 150 de copii?Voi pe bune va ganditi sa incalziti o scoala intreaga doar pt o mana de copii?Pur si simplu este ABSURD!!Daca sunt suficiete locuri in aceste doua scoli pe care l-e avem, pt ce sa mai deschideti inca una?Sau nu mai aveti ce face cu banii publici....Sau poate cineva nu vrea sa plece la pensie dar vrea s-o mai faca pe Directoarea inca vre-o 20 de ani pe seama copiileor nostri?!!

  • #7

    Ana (Thursday, 01 February 2018 05:42)

    Eu ca parinte sunt categoric contra!

  • #8

    Olga (Thursday, 01 February 2018 06:01)

    Împotrivă

  • #9

    Lilia (Thursday, 01 February 2018 06:44)

    ,,Eu ca parinte sunt categoric contra,,.Contra la ce?Nimeni nu incalca dreptul parintelui de a alege. Intrebarea este ce sa alegi?De un an de zile se poate de ales ori, ori.Dar pina acum oare s-a ales ? Nu era oare numai o scoala si na, mai poti alege.
    Sunt pentru o ;coala primara.si consider ca copii astfel vor fi in cercul semenilor sai primind o buna educatie si respect unul fata de altul.Bravo celor cu ideea.

  • #10

    Carolina (Thursday, 01 February 2018 07:46)

    Este o ideie reusita in mediul protejat al orasului de a crea o insula pentru cei mici, bine amenajata cu sustinerea si a parintilor.Cu regret, din start respingeti o propunere de a participa personal in alegerea institutiei educationale pentru copilul meuAr fi biine sa va acsati pe echipa de profesori tineri,creativi,pasionati de profesie,dar nu pei ce tremura la oerele care nu vor sa le pearda.Sunt increzuta ca asta este problema principala..
    Sunt pentru o scoala primara.

  • #11

    Ion (Thursday, 01 February 2018 07:49)

    Când vor fi mai multe școli va fi o concurență reală de la care vor avea de câștigat doar copiii, putând s-o aleagă pe cea mai bună școală. Atunci se va termina cu manipulările părinților și presiunile asupra copiilor.

  • #12

    Alina (Thursday, 01 February 2018 07:55)

    Susțin! Tot timpul au existat conservatori, care , cu orice mijloace, s-au împotrivit schimbărilor, progresului.

  • #13

    Galina (Thursday, 01 February 2018 09:40)

    Nu e vorba de conservatori dar de situația reală din orașul Leova. Natalitatea e zero. Migrația populației e mare. Care e rostul de a deschide încă o instituție educațională dacă nu se acoperă locurile vacante din cele existente. Și nu tremură nimeni pentru ore și nu uitați că profesorii sunt tot oameni și în plus finanțarea se face per elev și chiar sunt curioasă cum vor ÎNTREȚINE 130 de copii 32 de unități de angajați.

  • #14

    Ana (Thursday, 01 February 2018 10:23)

    Draga Lilia,sunt contra acestei propuneri de doi bani!!Mai bine recunoasteti ca in spatele acestei propuneri sta o Doamna care la orice pret vrea sa devina iar Director,ca sa mai poata fura cate ceva pt nepoteii ei.

  • #15

    Ion (Thursday, 01 February 2018 10:28)

    Este i idee lipsita de sens...pentru ce sa mai deschideti inca o scoala primara daca scoli sunt suficiente

  • #16

    Cristina (Thursday, 01 February 2018 10:35)

    Categoric impotriva, copilu meu deja se duce în clasa 5 și parcă nu ar trebui să mă afecteze, dar cînd mă gîndesc la sărmanii copilași, stimați consilieri oare chiar nu aveți milă de ei? Nu vii mila de niște buburuze mici să îi trimiteți în bardacu și mizeria de acolo? Cu se poate să rupi dintr-0școală în care sau creat deja condiții, reparații, cantină modernă, viceu în interiorul școlii și sai duci la nimic din cele menționate doar ca să menținem clădirea?????? PE SPINAREA COPIILOR ȘI CHINURILE LO???? RUȘINE

  • #17

    Iulia (Thursday, 01 February 2018)

    Sunt pentru.

  • #18

    Nicolai (Thursday, 01 February 2018 12:10)

    Cristina, când ultima dată ai fost la internat? Ori te mulțumești cu spusele unei Natalia care face tot posibilul doar să-l susțină pe directorul liceului ”Eminescu”(căre ar rămâne,dealtfel, fără copii cu deschiderea Școlii Primare). În orașul Cahul s-au deschis 2 școli primare. Acolo copiii sunt feriți de unele lucruri indecente care le fac adolescenții.(Și nu-i doar asta). Când copiii vin în gimnaziu sau liceu după clasa a IV-a deja sunt mai copți, primesc mai critic unele lucruri. Deja știu ce e bine și ce e rău. De ce nu de făcut ,spre exemplu, o Școală Primară ca lumea,(la scoala-internat, care dispune de o bază f. bogată), un gimnaziu (la ”Eminescu”) și un liceu (la ”Spătaru”). Profesorii vor putea să se specializeze pe un material mai îngust, de la care vor avea de câștigat toți, mai ales copiii. Oare nu vă dați sama,că directorul de la ”Eminescu” doar se teme că n-ar face față concurenței?

  • #19

    Natalia (Thursday, 01 February 2018 12:27)

    Nicolai,daca eu sunt sustinatoarea Directorului scolii M.Eminescu atunci tu esti fiica sau fiul viitoarei Directoare de la Scoala Internat-Primara...si scopul vostru este unul singur,sa va puteti folosi de spalatotie asa cum o faceati candva(spalanduva plapumele,hainele ect),sa folositi gradinarul in scop propriu punandul sa lucreze pe la casele voastre,produse alimentare carate cu sacii...ect

  • #20

    Natalia (Thursday, 01 February 2018 12:37)

    !Probabil multi inca nu stiu ca la Liceul C Spataru urmeaza sa se investeasca in reparatii peste doua milioane de euro de catre Europeni.PS si sa nu veniti sa-mi spuneti voi mie ca conditiile la Scoala Internat sunt bune...sunt pur si simplu ORIBILE.(vedeti video pe youtube)

  • #21

    Incognito (Thursday, 01 February 2018 12:42)

    Regret ca lumea e in stare sa se coboare la un asa nivel
    In loc sasi exprime parerea se birfesc

  • #22

    Svetlana Grigoreanu (Thursday, 01 February 2018 12:59)

    Pentru Nicolai Liceul Teoretic ,, M.Eminescu ,, și domnul director al acestei instituții nu se teme de concurență și ar fi cazul să vă scoateți ochelarii roz și să priviți lumea reală că conducerea raionului nostru nici pe departe nu este îngrijorată de calitatea în educație și crearea condițiilor pentru a realiza o educație de calitate deoarece pentru ei e mai importantă bunăstarea lor și nu judecați ceea ce nu știți cu adevărat sau vă informați și apoi discutați. Poate îmi spuneți și mie care va fi soarta căminilor din spatele acestei instituții care vor fi date primăriei și cum le va folosi ea și despre ce securitate a copiilor este vorba? Cine vor locui în acele cămine și cum va influiența acest lucru asupra SECURITĂȚII COPIILOR NOȘTRI????? Și de ce Dragă Doamne nu ar aduce aici școala profesională pentru a valorifica pe deplin toată infrastructura acestei instituții. Că tot elevii de acolo sunt în niște condiții groaznice în cămine de au ajuns și în buletinele de știri de la televiziunea națională.În plus de ce atunci când e vorba de a da copilul în clasa I fiecare părinte apelează la un cadru didactic cu experiență? Unde sunt acele cadre didactice tinere și creative? Care vin în instituții și peste o săptămână de lucru dau bir cu fugii că nu doresc să scrie proiecte didactice și să lucreze cu elevii, că e greu ..... că salariul e mic.... D-ră aveți închipuire măcar câtuși de puțin despre școală sau vă bazați pe zvonuri de la piață? Conducerea să caute modalități de a valorifica baza materială a Gimnaziului Internat nu pe spatele copiilor și a învățământului dar să pună mintea în mișcare și să nu hotărască soarta profesorilor,pentru asta au ajuns în fotoliile confortabile din Consiliu?

  • #23

    Incognito (Thursday, 01 February 2018 13:11)

    A acuza si a vorbi "frumos"noi suntem mesteri!

  • #24

    Ana (Thursday, 01 February 2018 13:11)

    sunt gata sa jertveasca cu viitorul copiilor, oribilă decizie!

  • #25

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 13:15)

    As avea cateva intrebari in adresa celor care sunt impotriva proiectului:
    pt.Veronica: prin ce se manifesta indiferenta Administratiei Locale?
    pt. Grigore: de ce esti impotriva?
    pt. Ina: dar cine din administratiile anterioare a decis ca L.T.Mihai Eminescu sa fie situat acolo unde e, sau L.T. C.Spataru, sau Scoala Profesiona, sau gradinitele? pt. ca copii merg acolo unde este institutia..
    pt. Iulia: de ce esti impotriva?
    pt. Natalia: de ce spui ca doar 150 copii? 130 copii primul an urmatorul inca 130 si asa in 4 ani se ajunge la un nr. de aprox. 500 elevi nr. suficient pt. o functionare buna a unei scoli apropo avem scoli in raion care functioneaza chiar si cu un numar incepind de la 98 copii. daca crezi ca locul este pregatit pt. un anumit director tias propune sa candidezi ca si director sau poate fi propus ca concursul de angajare sa fie cu prezenta mass mediei inregistrat video si transmis life cu plasare on-line. apropo de banii publici este regulamentul de functionare a unei scoli si poate fi verificat usor daca se cheltuie banul public ineficient
    pt. Galina: natalitatea este mica dar copii pt. clasa 1 deja sunt in gradinite 130 la nr., plus ca efect al migratiei nationale se urmareste mai ales in ultimii ani o migratie a populatiei de la sate in oras exemplu fiind si Leova in acest sens.
    pt. Ana: chiar crezi ca totul se organizeaza cu pretul de afi blamati doar pentru un singur om sa fie director? riscant, nu?
    pt.Ion: ce propui de facut cu scoala internat? in caz ca nu va fi deschisa scoala primara dar daca se poate ex. concrete nu de genul Universitate, Colegiu etc.
    pt. Cristina: ai fost la Internat stii cum e acolo de spui cai bardac, mizerie?

  • #26

    Ion (Thursday, 01 February 2018 13:21)

    Doamne fereste ce se fac oamenii mai strășnici ca animalele, vind tot..de dragul banilor, fotolii calde la consiliu se simt bine

  • #27

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 13:31)

    As dori ca cei care se expun impotriva sa vina cu argumente.
    Am impresia ca problema in distanta ceea ce constituie cam vreo 500m. nu este suficienta, avem ex. scoala de lupte de la Roza unde frecventeaza si copii mici clasa1 si mai mari iar distanta fata de centru e ceva mai mare..
    Dupa cate cunosc Scoala Internat in perioada in care a activat sa investit mult, este bine dotata si as propune administratiei locale sa organizaze o prezentare a scolii cu vizita celor care sunt impotriva. Ar fi bine sa se expuna cei care au lucrat in Institutia data nu doar cei din administratie dar Invatatori, Educatori lucratori auxiliari despre materialul didactic,

  • #28

    Natalia (Thursday, 01 February 2018 13:36)

    D-na “Nu conteaza”,as avea si eu o intrebare la “netali”,ce post ti-au promis?Si nu-mi povesti balade aici despre concursuri,ca stim cu totii ft bine ca posturile sunt demult partajate de anumite partide politice.

  • #29

    Ana (Thursday, 01 February 2018 13:43)

    Ideea de a crea o scoala primara este total fara logica. Pentru ce sa creezi inca o scoala daca cele 2 existente satisfac toate cerintele? Mai bine ati face un azil mai mare pentru batrini si persoane cu dizabilitati si de ce nu un centru de recreare pentru oamenii in etate din oras in care sa poata veni batrinii sa joace sah, sa citeasca o carte in biblioteca, sa fie cercuri de creatie precum: impletit, pictura, dans si cintec, etc. In asa mod batrinii din oras vor avea o batrinete mai usoara, mai frumoasa si mai interesanta si vor simti cu adevarat ca traiesc intr-o tara care se gindeşte la cetatenii ei nu numai cind acestia sunt apti de munca dar si la batrinete.

  • #30

    Victor (Thursday, 01 February 2018 13:50)

    Pentru "nu contează", prin mesaj ti-ai pus verdictul, probabil iesti unul din cei care așteaptă la treucă!

  • #31

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 13:51)

    As avea o intrebare pentru toti cei se declara impotriva? Spunetimi va rog cine din administratiile locale precedente poarta raspundere pt. toate imobilele distruse ramase din perioada sovietica ex. Fabrica de Caramida, Fabrica de uleiuri Eterice de la Roza sirul puteti sal continuati si DVS. din imobilele date sau furat tot absolut, poate sa facut cineva gospodari sia facut vreun sarai sau vreo soba sau sa pricopsit cu vreun motor daca avea "minte" de nu la dus la fier vechi, dar toate imobilele indirect apartin locuitorilor or.Leova.
    Daca ati intoarce timpul inapoi a cui parte o veti lua a celora care au demolat?, sau a celor care nu au luat atitudine?
    Si daca aveam un grup de oameni care nu permiteau sa se distruga, in acele timpuri aveau sa fie dusmanii tuturor, iar acum aveau sa fie eroi.

  • #32

    Ana (Thursday, 01 February 2018 13:57)

    Dvstra nu vreti sa intelegeti un lucru: noi nu suntem impotriva la ideea de a pastra edificiul scolii. Faceti acolo orice dar numai nu scoala primara ca chiar e nonsens, absurd, lipsit de logica!!!!

  • #33

    Incognito (Thursday, 01 February 2018 14:00)

    Dn Ion esti asteptat in fotolii calde la consiliu
    Dna Natalia nu priviti lucrurile numai in culori negru

  • #34

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 14:05)

    pt. Natalia si Victor
    Prin felul in care va-ti exprimat sunteti niste oameni plini de ura, neimpliniti in viata personala si sociala, probabil nefericiti, si presupun si saraci.
    Astazi in oras se desfasoara un proiect privind achizitia unei Autospeciale de colectare a deseurilor voi doi ca activisti civici cati bani ati donat, presupun zero, pt. Leova personal cu ce ati contribuit? presupun zero..
    Si apropo de mine, (Natalia ai gresit sex-ul) nu sunt angajat public si nu tind sa fiu. Iar "treuca" mea tine doar de mine si nu depinde nici de vreun partid politic, sau institutie publica, nu sunt bugetar dar din venitul meu contribui la bugetul public national prin impozite indiferent de cine se afla la guvernare......

  • #35

    Incognito (Thursday, 01 February 2018 14:08)

    Dn Victor,ar fi bine sa dati dovada de omenie si sa nu injositi concetatenii

  • #36

    Victor (Thursday, 01 February 2018 14:11)

    Nu iesti angajat public, iesti unul care nu prea s-a împăcat cu cartea, mai fă niște ore de ortografie ți-or prinde bine!

  • #37

    Angela Postu (Thursday, 01 February 2018 14:13)

    Nu sunt de acord sa fie copii mutati din scoala Eminescu la internat categoric impotriva

  • #38

    Ion (Thursday, 01 February 2018 14:17)

    Habar nare, vai de capul tau, rusine de asa oameni

  • #39

    Incognito (Thursday, 01 February 2018 14:20)

    ...oare unde-s cei sapte ani...

  • #40

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 14:40)

    pt. Victor: cuvintul "iesti" se scrie corect esti. sursa:https://ro.wikipedia.org/wiki/-ești
    Dar imi cer scuze pt. careva greseli ortografice, recunosc nu am fost eminent la romana dar presupun ca nici d-stra.

  • #41

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 14:41)

    pt. Victor: Spune te rog cate carti ai citit in 2017?
    eu am citit minim 7.

  • #42

    Pro (Thursday, 01 February 2018 15:06)

    Cata polemica absurda adresata autoritatilor cu privire la decizia de reorganizare a scolii internat?!
    Respect pentru curajul autoritatilor,care in pofida faptului ca e un an electoral isi asuma responsabilitatea pentru reorganizare.Acum multi sunt eroi si se opun,dar atunci cand vom avea in centrul orasului peste cativa ani un imobil semidaramat tot pe autoritati vor da vina !
    Din pacate ma conving ca lumea se teme nu de ideea crearii unei noi institutii,dar de cuvantul "internat".
    Si apropo,Natalia asi dori si eu link-ul cu mizeria din internat !
    Sau poate va adresati Centrului de Medicina Preventiva sa va explice de ce au permis vara aceasta cazarea copiilor din oras la tabara cu sejur de zi in dormitoarele internatului?Sau poate vi s-a plans vre-un candidat la BAC ca mizeria l-a incurcat sa sustina examenele?
    Si pentru ceilalti parinti - sunteti impotriva la ce - ca copiilor mici sa li se creeze o scoala sigura si securizanta , o scoala unde toate investitiile vor fi doar pentru dezvoltarea si asigurarea comfortului copiilor?Oare nu asta isi doreste un parinte?

  • #43

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 15:13)

    Ar fi bine pe o asa platforma on-line lumea sa discute aprins si despre alte necesitati a orasului,
    exemplu cu procurarea autospecialei de colectare a deserilor proiect care expira in 40 zile daca populatia nu contribuie cu 10% din proiect detalii:https://leova.org/2018/01/31/contribuie-si-tu-la-proiectul-leova-oras-curat-si-bine-amenajat/.

  • #44

    Nu Conteaza? (Thursday, 01 February 2018 15:27)

    Daca e sa citesti toate comentariile de-a fira-n par vorbesc sigur de cele negative usor se vede parca o lupta din umbra a celor din anturajul liceului M.Eminescu cu autoritatile (am tot respectul fata de dascalii care in conditii de munca deloc usoare sunt niste eroi a timpurilor noastre) si cred ca autoritatile ar trebui sa negocieze daca vreti cu ambele institutii si M.Eminescu si C.Spataru, pentru a evita discutii denigratoare din umbra a unora eventual venind cu solutii agreate trilateral. (Presupun ca nu va fi pt. ca moldovenii nu stiu a imparti)

  • #45

    NataliA (Thursday, 01 February 2018 15:29)

    “Nu conteaza”,chiar daca ai citit sau nu 7 carti,inteligenta ta lasa de dorit.Doar un om lipsit de cultura poate scrie altuia pe care nu-l cunoaste,”sunteti nefericiti saraci neimpliniti bla bla bla”

  • #46

    Natalia (Thursday, 01 February 2018 15:32)

    “Nu conteaza”,nustiu cine esti dar nici nu ma intereseaza...sper un singur lucru ca nu detii vre-o functie de domeniu public,la consiliu,primarie ect,ca e vaaaiiii de pielea noastra si a copiilor nostri!RUSINE!

  • #47

    Mihai (Thursday, 01 February 2018 22:27)

    S-a terminat in ziua de azi cu profesorii tineri si creativi.Pe ei ii intereseaza salariul mare si o viata mai buna.Dar cu parere de rau in Moldova ii cumatrismul si hotia.

  • #48

    Svetlana Grigoreanu (Thursday, 01 February 2018 22:46)

    Păi dacă sunteți așa de sinceri luptători de ce nu vă prezentați " NU CONTEAZĂ" sau Pro sau alți participanți la discuție. Nu lupta ți din umbră și voi pentru ceva? Eu deschis spun că e absurdă ideea cu Școală primară și sunt luptător pentru integritatea instituțiilor existente la moment în oraș. L.T.M.Eminescu a fost este și va fi și copiii au învățat învață și vor învăța aici, inclusiv și ai mei. Noi am lucrat cu toți și cu cel de 10 și cu cel de 5 și toți și-au găsit rostul în viață. Și dacă am avut și greutăți noi ne-am ridicat și am mers înainte fiindcă ne-am dedicat profesiei și o facem în continuare. Din postări pot conchide că lumea e diferită și multă e falsă. De aseară urmăresc și mă miră vorbim de una dar ne acuzăm de alta. Suntem conștienți că edificiul trebuie păstrat dar nu pe seama elevilor și a cadrelor didactice,or numai acest domeniu este finansat și îi scutește pe demnitari de a se gîndi? Gîndiți la rece și nu acuzați .

  • #49

    Ina (Friday, 02 February 2018 00:58)

    Contra deciziei! Nu contează, incognito, rușine pe conștiința voastră.

  • #50

    Mihail (Friday, 02 February 2018 02:05)

    Pentru 100%.

  • #51

    Svetlana Grigoreanu (Friday, 02 February 2018 03:13)

    Stimați interlocuitori, dacă aveți copiii talentați la pictură, dans, canto de ce nu vă gândiți ca acest edificiu să fie utilizat pentru o școală de arte cu toate componentele. Săli spațioase pentru lecții cu mobilier pe măsura vârstei, sală de canto, sală de expoziție a lucrărilor, o sală de festivități mare și părinții să-și urmărească copiii ce evoluează pe scenă nu din coridor ci din sală. Scena să fie încăpătoare și nu una mică ca cea actuală. Sunt sigură că ar veni și copiii din sate, sunt și acolo tinere talente care nu au condiții pentru a se dezvolta. Cum sunt aduși la dansuri cu transport proriu așa ar veni și la pictură, muzică, sculptură și multe altele și poate s-ar termina toată cearta asta de pe net și nenumim și ne acuzăm. Oameni care trăim într-un oraș mic și ne vedem în fiecare zi pe stradă da aici necamuflăm sub nume false și ne acuzăm, și scotocim rufe murdare în viață..... Nu este demn de oameni educați.Cumpătați bine și veniți cu idei constructive.

  • #52

    pai (Friday, 02 February 2018 05:01)

    Bravo sunteti dna Svetlana ca veniti cu alte idei constructive chiar daca sunteti impotriva proiectului si nu faceti atac la persoana cum unii din vb. de mai sus de ex.NataliA. Ideea principala este ca atunci doresti sa contrazici vii cu o alta ideie si cu argumente constructive.
    Succes.

  • #53

    Ion (Friday, 02 February 2018 05:21)

    Cea mai proasta decizie

  • #54

    Lilian (Friday, 02 February 2018 05:29)

    Domnii de la consiliul luati exemplul de la ANA dar nu traumati societatea! ~ Ideea de a crea o scoala primara este total fara logica. Pentru ce sa creezi inca o scoala daca cele 2 existente satisfac toate cerintele? Mai bine ati face un azil mai mare pentru batrini si persoane cu dizabilitati si de ce nu un centru de recreare pentru oamenii in etate din oras in care sa poata veni batrinii sa joace sah, sa citeasca o carte in biblioteca, sa fie cercuri de creatie precum: impletit, pictura, dans si cintec, etc. In asa mod batrinii din oras vor avea o batrinete mai usoara, mai frumoasa si mai interesanta si vor simti cu adevarat ca traiesc intr-o tara care se gindeşte la cetatenii ei nu numai cind acestia sunt apti de munca dar si la batrinete.

  • #55

    Ina (Friday, 02 February 2018 06:17)

    Pentru Decizie. Una corecta si curajoasa.

  • #56

    Ștefan (Friday, 02 February 2018 08:35)

    Aleșii poporului și-au făcut timp din programul lor aglomerat să-și exprime gândurile sub acoperire! Felicitări pentru ingeniozitate.
    Domnilor aveți impresia că toată lumea e bătută în cap? Organizați dezbateri publice unde purtați un monolog apoi închideți gurile părinților care nu sunt indiferenți de soarta copiilor lor. Sunteți crispați, altă soluție nu va bubuie mintea pentru această clădire. Părinții nu doresc să-și lase odraslele să frecventeze această pseudo scoală a viitorului. Când se vine cu argumente imediat aveți replica de aur: "acestea sunt mofturi" sau "nu vă bateți capul...". Cu înființarea unei noi scoli va urmăriți interesele voastre meschine.

  • #57

    Mihai (Friday, 02 February 2018 10:26)

    Bravoooo, Stefan ei isi cauta locuri moi si calde ,pe spatele parintilor.In toamna o sa cerseasca voturi sa nu piarda scaunele moi si calde.Degraba toti o sa plece din tara asta de cumatrism.

  • #58

    Vasile (Friday, 02 February 2018 10:53)

    Pentru ,,Nu conteaza ?,,ты никто и зовут тебя никак.....

  • #59

    Bastinas (Friday, 02 February 2018 11:11)

    Scoala Internat are peste 50 de ani de chind e construita. Carei motivul sa muti copii din scoli normale in vechtura?

  • #60

    Viorel (Friday, 02 February 2018 12:50)

    Daca se mai inchide un edificiu in or.Leova, solutia de a pastra cladirea este de a face o scoala primara. Daca transmitea Banca de Economii la consiluil raional iera sa creeze gradinita de la 2 la 3 ani, pentru a pastra cladirea. Halal de voi!

  • #61

    Bastinas (Friday, 02 February 2018 12:53)

    Pentru Nu conteaza? vad ca esti la curent cu multe ,necatind ca spui nu esti angajat sau nu ai fost.Stii de proecte ce apar in oras,retraesti ,,Bravo,,.Da tu stii cine a fost ultimul director la fabrica de caramida? domnul Ilie Condrea ex primarul Leovei de citeva ori! Sau cine a fost ultimul director la Fabrica de Uleiuri? domnul cetatean de onoare a or .Leova Andrei Morneala !
    Cu ce drept moral tu ,,Nu conteaza '' condamni generatia aceasta tinara de parinti care nu au nici in clin nici in mineca cu acuzatiile tale.Bravo lor ca nu sunt indiferenti de soarta copiilor si de viitorul lor. Tu. care te preocupa mult soarta proectului privind achizitia unei Autospeciale de colectare a deseurilor ,de ce nu te duci sal impinigi din urma pe primarul actual si conducera executivului raional caci toti traesc in Leova si gunoi fac mai mult de chit locuitorii orasului. De alde tine ,, Nu conteaza" ati schimbat chite doua partide pe an si va ghinditi numai la fundul vostru si veniti cu niste argumente prostesti si vreti sa aratati ca sunteti cei mai,, destepti ''.Apropo eu traesc alaturi de scoala internat pot sati povestesc cu amanuntul din momentul chind sa inceput constructia acestei scoli,cine a fost directorii si ce au facut.Pot sati povestesc cum soldatii inarmati cu automate aduceau puscariasii la constructia acestei scoli .Asa ca tu. ,, Nu conteaza'' dute si nu fa pe desteptul ca in realitate esti o ,,cicareaza internationala''

  • #62

    ? (Friday, 02 February 2018 13:03)

    Bastinas de alde tine imbla numai cu birfe si dezinformeaza o lume intreaga...halal de asa bastinas

  • #63

    Vlad (Friday, 02 February 2018 13:35)

    Va felicit dle Gudumac, Buraga si Gospodinov!
    Sunteti pe ultima suta de metri! Va vede raionul ce va mai pasa de lume! V-a ramas sa va luati numai de bietii parinti si copii!! Restul ati distrus tot!
    Rusine! Sa va stie Republica! Ca nu va duce capu macar un proiect sa il ginditi!
    Interesant cu asa reiting in care partid o sa va mai primeasca!
    Ciuma Leovei sunteti!!!

  • #64

    pt. bastinas (Friday, 02 February 2018 14:28)

    noroc de platforma online altfel nu aveai cum sa te descarci de energia ta negativa. poate lunar sa va dea cate o tema pe acasa ca aceasta sati arati in toata splendoarea ura ta fata de semenii tai.

  • #65

    pt. bastinas (Friday, 02 February 2018 14:39)

    cat de ieftin esti.......

  • #66

    Ion (Friday, 02 February 2018 14:41)

    Discutii pina la urma inutile multa palavrageala. Nu are rost sa discuti despre ce?

  • #67

    Tamara (Saturday, 03 February 2018 04:39)

    Vladut daca esti vreun lider politic neimplinit, nu ataca din umbra ca esti ca un misel. Si daca tu ai reiting asa de mare din ce partid faci parte? Si ce ai creat tu personal de nominalizezi pe cine "distruge".
    Te felicit Vlad esti unul neimplinit.

  • #68

    Vasile (Saturday, 03 February 2018 09:03)

    Vlad, când n-ai argumente ataci persoana(nu ai adus cel puțin un argument concret!). Să-l luăm pe același Gospodinov: ce a distrus? Poate s-a acăpărat cu careva proprietăți, palate, business, vacanțe prin Dubai...? El e ”ciuma Leovei”? Chiar ieftin de tot!!! Cum am mai zis: unde nu-s argumente se varsă zoi!

  • #69

    pt. Atacatori (Saturday, 03 February 2018 10:50)

    Stiti de ce astazi nimeni nu ataca, pentru ca toti atacotorii sunt la intilnirea cu absolventii.

  • #70

    Andrei (Saturday, 03 February 2018 10:53)

    Stefan ai vorbit frumos, dar unde-s argumentele? vii si tu cu atacuri. care-s interesele meschine?

  • #71

    Mihai (Saturday, 03 February 2018 11:59)

    Dragi cetateni oare nu priviti stirile fuge lumea din tara asta saraca,da noi deschidem scoala primara.Treziti-va la realitate ,au ramas sarmanii parinti si duc dorul nepotilor.

  • #72

    Svetlana Grigoreanu (Saturday, 03 February 2018 13:14)

    Păi atacatorii sunt la întîlnirea cu absolvenții deoarece au ce să-și amintească de școală de colegi da unii au rămas pe net și se ceartă fără sens. V-ați abătut total de la subiectul discutat. Vă înjosiți care și cum poate mai deochiat și totul seamănă cu jocul telefonul stricat. Poate era mai bine să mergeți și voi la întîlnirea cu absolvenții poate vi se mai lumina sufletul și gîndul. Eu am fost și m-am încărcat de energie pozitivă de la absolvenți și mă mîndresc că am fost profesoara lor și ei sunt acum oameni în viață. Cu învinuiri și vorbe în vînt nu se hotărăște nimic. De fapt e ușor să scrii lucruri murdare despre tot și despre toate atâta timp cât nimeni nu știe cine ești cu adevărat și nu îți arăți fața. Păcat de așa situație.......���

  • #73

    Marinella (Saturday, 03 February 2018 13:43)

    Oare la celelalte scoli sunt condiții mai bune decit la fostul gimnaziul internat???
    Am învățat acolo 9 ani și nu am văzut pericol de accidente și nu am văzut ciine vagabonzi sa atace pe nimeni din copii . Sunt atacuri de nimic . Vreau și sunt pentru reactivarea școlii ca se merita ceva acolo păcat sa lași sa se macine așa ...

  • #74

    Iulia (Sunday, 04 February 2018 01:23)

    Dupa atita mizerie ramin si mai mult la ideea ca ar fi bine o scoala primara.Se zice,,cei sapte ani de acasa,,.Iata si pentru asta e nevoie ca copiii sa fie primar separat,gimnazial separat si liceal separat.Astfel si profesorilor le va fi mai usor si se vor acsa pe materialul necesar.Nu fiti atit de respingatori la schimbari.Sunt pentru o scoala primara.Da.Si sa va zic pentru cei interesati,nu tind la niciun post.Dar poate cei ce vor dori sa vina se tem de concurs pentru a nusi pierde locul?Iar nu ne-am axat pe ce trebuie.De fapt,nu de locuri vorbim,dar de o educatie copiilor.

  • #75

    Svetlana Grigoreanu (Sunday, 04 February 2018 02:11)

    Da ce până acum profesorii nu se axau pe materie? Fiecare își știe foarte bine domeniul său de activitate. Și pentru asta sunt suficiente dovezi.

  • #76

    Svetlana Grigoreanu (Sunday, 04 February 2018 02:46)

    Doar nu mergeți să îl învățați pe medic cum să facă un tratament, pe judecător să judece, pe brutar să coacă pîine, pe croitor să coase și pe agricultor să prelucreze pământul ..... ei știu foarte bine ... de ce toți îi învață pe profesori să lucreze? Toți încearcă să hotărască soarta profesorului și să-l învețe să lucreze. Noi ne facem datoria pe deplin și avem grijă de calitate și de siguranță și de toate. Și dacă sunt situații care cer soluționare luăm atitudine. Nici un profesor nu are palate și mașini de 30mii euro parcate la poartă.Avem parte doar de caiete cărți cumpărate din salariu pentru a face educație de calitate și nu mi le cumpără nimeni cum altora mașini pompoase de serviciu, manuale, teste de verificat, metodologii și regulamente de respectat și nu e cazul de decis în locul nostru unde să lucrăm. Noi am făcut alegerea.

  • #77

    Romina (Sunday, 04 February 2018 06:30)

    Nimeni din voi nu aveți dreptate în legătură cu școală internat ,nu știți nimic și va dați cu părerea sunt fosta absolventă a scolii internat și condițiile pe care noi copii le-am avut acoloa scuzați dat multi din voi care va dați cu parea asa condiții acasă nu aveți. Nu judecați ceea ce voi nu cunoașteți sunteți oameni mari și aveți copii și nu cred ca școală internat care va fi transformata într-o școală obișnuită va afecta cu ceva copinia vostru și la urmă urmei cit de tare contează în ce scoala învață copilul dumneavoastră oare nui important ca copilul sa acumuleze cunoștințe sper sa nu mai comentați ceea ce nu știți și sa vb lucruri urâte despre școală internat este cea mai buna școală și nici o școală nu se va compara cu școală care a crescut oameni.

  • #78

    Ion (Sunday, 04 February 2018)

    Pro

  • #79

    Secret (Sunday, 04 February 2018 10:41)

    Pentru

  • #80

    Irina (Sunday, 04 February 2018 10:54)

    Contra proiectului!!!!

  • #81

    Andrei (Sunday, 04 February 2018 10:56)

    Aveti perfecta dreptate dna Grigoreanu in privinta invatatului, dar spunetimi va rog de ce rezultatele la BAC la M.Eminescu comparativ cu C.Spataru sunt mult mai joase doar finantarea se face per elev la ambele institutii la fel? Si apropo de ce va subscrieti in locul celor care au facut atac la persoana.

  • #82

    Andrei (Sunday, 04 February 2018 11:01)

    Si inca un moment, daca finantarea se face per elev inseamna ca si liceul M.Eminescu se tine pe spatele copiilor? Nu?

  • #83

    Alexandru (Sunday, 04 February 2018 11:12)

    Categoric contra proiectului contra crearii scolii primare sunt destule scoli in Leova si C.Spataru chit si M.Eminescu nu sunt completate la 100 de procente cu copii si invatatori cladirile acestor scoli tot degradeaza si este necesar de investit banii si resure umane in aceste doua scoli. In situatia de azi trebuie de pastrat structura actuala si de imbunatatit calitatea studiilor dar nu de promovat interesile inguste a cuiva.

  • #84

    Ion (Sunday, 04 February 2018 11:30)

    Categoric CONTRA

  • #85

    Vasile (Sunday, 04 February 2018 11:44)

    Actual noi suntem satisfacuti unde invata copii nostri si nu suntem impotriva deschiderii unei scoli primare. Deschideti , cine vrea sa duca copii poftim.Noi nu vrem sa participam si nu vrem ca copii nostri sa fie implicati la experiente. Pentru noi e important ca cpoii nostri sa acumuleze
    cunostinte si nu vrem ca copii nostri in viitor sa scrie ,"copinia vostru"

  • #86

    Ina (Sunday, 04 February 2018 12:02)

    Sunt pentru

  • #87

    Diana (Sunday, 04 February 2018 12:12)

    Nu inteleg de ce sunteti contra eu sunt fosta eleva a scolii si intradevar am avut toate conditiile , cei care vorbiti nu conoasteti conditiile din aceasta scoala .

  • #88

    Romina (Sunday, 04 February 2018 12:20)

    Oameni buni poate încetați sa bârfiți ceea ce nu cunoaşteți.Voi cei care nu doriți ca copii voștri sa învețe la o școală care cândva a fost o casă pentru noi copii fără părinți ,vă dau un sfat nu va dați cu părerea și nu împedicați oamenii care doresc ca copiii lor sa învețe în această școală.

  • #89

    Irina (Sunday, 04 February 2018 12:30)

    Pentru

  • #90

    Pt Romina (Sunday, 04 February 2018 12:41)

    Sincer te compatimesc.Regret profund ca statul nu s-a implicat sa asigure un trai decent si un mediu familial adecvat pentru toti copiii, sa nu ajunga ei in internate. E un subiect foarte delicat si nu as vrea sa supar pe nimeni, dar conditiile in Liceele existente sunt mult mai favorabile copiilor nostri.
    Si anume pentru ca suntem parinti care ne pasa de viitorul lor suntem contra proiectului.
    Poate ar fi bine sa va informati in detalii.

  • #91

    Svetlana Grigoreanu (Sunday, 04 February 2018 13:10)

    Pentru Andrei. Sunt dezacord că sesiunea 2017 a fost cu rezultate nu prea bune. Altă dată a fost și altfel. Și la liceul Spătaru au fost alte rezultate și la Eminescu și la Spătaru sunt elevi care învață bine și alții care trag mîta de coadă. Și nu am atacat pe nimeni și m-am exprimat pe marginea subiectului discutat . Nu am nimic împotriva nimănui ci doar consider că deschiderea încă a unii instituții în orașul nostru nu prea mare este non sens.Îmi pare rău că dumneata interpretezi lucrurile după înțelesul propriu.

  • #92

    Oleg (Sunday, 04 February 2018 13:11)

    Contra

  • #93

    Svetlana Grigoreanu (Sunday, 04 February 2018 13:17)

    Și încă ceva chestia cu finanțarea nu a fost născocită de noi ci de cei de sus eu pur și simplu știu cum se calculează formula de finanțare și e real ca 130 elevi x 0.75 coeficient elev ponderat va putea acoperi cheltuielile pentru 32 de angajați. Atunci cînd e vorba de salariu și întreținere instituție. Eu cred că dumneata Andrei ceva ai încurcat.....E dreptul tău să fii pro. Eu sunt contra.

  • #94

    Ludmila (Sunday, 04 February 2018 13:22)

    Votez contra, pt ca de ex L.T.Mihai Eminescu l-am absolvit si eu si tatal meu, la moment si copilul meu invata aici, conditiile de studii sunt la nivel si profesorii chear isi dau tot interesul si silinta pt ca copiii nostri sa faca carte buna, nu platesc meditatii adaugatoare la nici un profesor si va spun sincer copilul meu fiind la moment in cl.a 4-a imi aduce in fiecare zi cunostintele pe masura si-i multumesc pe aceasta cale dnei Diriginte Maria. Dragi parinti, FITI atenti ce votati, pt ca soarta copiilor nostri e in mainile noastre, si imi dau bine seama ca in spatele acestei propuneri de a deschide o "noua scoala" stau niste interese foarte mari de "spalare" a proiectelor. Haide-ti sa pastram eea ce avem si functioneaza la moment poate nu 100% dar cu sustinerea noastra --- sa fie si mai mult! ���

  • #95

    Aurelia (Sunday, 04 February 2018 13:37)

    Pentru!!!

  • #96

    Contra proiectului (Sunday, 04 February 2018 14:12)

    Contra proiectului!
    Parintii aduc argumente bine intemeiate!
    Regret faptul ca cei care sunteti pro va ginditi doar la bunurile imobile si nu la factorul uman.

  • #97

    Iulia (Sunday, 04 February 2018 14:17)

    Noi ani de zile am fost ,,mesteri,,la distrus si investit bani publici din nou.De ce scoala primara? La o sedinta au fost si alte propuneri.De ce nu au fost discutate in audienta publica mai multe idei?.Nu convin cuiva?
    Sint impotriva si in sedinta de consiliu o sa votez impotriva

  • #98

    Mihai (Sunday, 04 February 2018 15:10)

    Bravoooooo dn.Iulia de ar fi asa toti consilierii precum dumn.dar din pacate le tremura fundu dupa fotolii calde la unii.Sunt contra si sa dea Domnul sa nu se voteze proiectu.Sa nu mai spere la scoala primara.Sunt proiecte dar mai usor vin banii in buget la scoala.Dat nare cine se gandi la proiecte ,ei se gandesc la voturile din toamna care o sa le castige.Dragi consilieri stati stramb si judecati corect.Sa nu aveti regrete maaaaaari ca in toamna o sa fie luate fotoliiile

  • #99

    Svetlana (Sunday, 04 February 2018 15:44)

    Sunt de acord.
    Vin cu propuneri concrete: daca se va infiinta o scoala primara, atunci sa fie una mai atractiva cu studierea aprofundata a unei limbi straine.

  • #100

    Natalia (Sunday, 04 February 2018 19:03)

    Am votat Impotriva!Gandul la Scoala Internat intotdeauna mi-a transmis sentimente negative,precum ca ar fi o scoala mizerabila,in care microbii ii gasesti si in aer,iar raia si paduchii o poti acapara de la intrarea scolii.Gandul ca copilul meu poate invata acolo ma sufoca!Cine spune ca a invatat acolo si a fost bine,cred ca mint...eu mereu auze-am doar lucruri negative despre aceasta.

  • #101

    Natalia (Sunday, 04 February 2018 19:08)

    Si in final,cineva are idee cine este “Karalevna”care pretinde la post?D-na Aurelia sau d-na Gospodinova?Care din ele inca nu vor la pensie?

  • #102

    Mihai (Sunday, 04 February 2018 22:55)

    Dn.Iulia nu pretinde ea deja e concediata de la internat.S-au staruit foarte bine si au trimis-o la pensie.Le incurca unor persoane.

  • #103

    Vasile (Monday, 05 February 2018 00:31)

    Natalia, tu pur și simplu nu poți fără atac la persoană! Josnic!!!

  • #104

    Iurii Mitelea (Monday, 05 February 2018)

    Nu inteleg de ce multi isi ascund adevaratul nume sub altele nascocite, ori va argumentati opinia in mod deschis sau taceti dracului din gura,parca ati fi Жучка din ograda vecinului care numai latra aiurea si se teme sa muste.
    Ce tine de scoala primara,personal sunt impotriva sa imi duc copii acolo. Pentru mine personal e foarte incomod sa imi duc un copil la o scoala iar altul la alta,plis ca degraba il astept pe al treilea ,si acesta la timpul sau va trebui sa mearga la scoala,si asa va trebui sa pierd o groaza de timp dimineata si seara,ceia ce nu imi convine. Fiica cea mai mare termina clasa 4la Eminescu, dupa care o transfer la Spataru, pe cea mai mica o dau din start in clasa 1 tot la Spataru, unde, sa nu fie cu suparare pentru cineva, dar sunt conditii mult mai bune,plus ca mii mai convenabil dupa timp si alte aspecte,inclusiv ca e mai aproape de casa.
    Chiar daca se va deschide scoala primara in incinta fostului internat, de ce trebuie sa ma oblige cineva unde sa imi dau copilul la scoala. Deschideti oameni buni, dar nu ne impuneti si nu faceti alegerea in locul nostru al parintilor. Mai bine ar fi acolo o scoala de arte, cum a sus si Grigoreanu Svetlana, sau o scoala sportiva cu inclinatii spre fotbal,lupte libere ,martiale ,in care apropo multi tineri din oras si raion au avut mereu rezultate la nivel national si international, si exista o traditie sa avem reprezentanti pe diferite podiumuri,nu ducem lipsa nici de antrenori. Sa-r putea si axa pe inot,avem bazinul de la Spataru care sta in paragina de atitea ani. Sunt multi tineri si copii care ar vre-a sa frecventeze careva institutii sportive,dar nu prea au unde. Ori la scoala internat exista si camine si terenuri adiacente de fotbal baschet,care daca ar fi aduse la o stare normala de functionare conform cerintelor s-ar primi un liceu sau o scoala cu profil sportiv de nota 10.
    Si la urma urmei citi copii in clase primare avem? Oare asa de muti ca este necesitate de scoala aparte? Ce va ramine dar din aripa de la Eminescu unde sunt acum picii nostri? Ce va fi cu caminele de la internat? Ca doar nu o sa traiasca elevii acolo?
    Ar mai fi mult de discutat, dar parerea mea personala e ca nu se merita si e fara sens ideia cu scoala primara.
    E parerea mea , si nu o impun la nimeni! Salutare

  • #105

    Ion (Monday, 05 February 2018 07:18)

    Pentru!Natalia emană atât negativism că ajunge pentru tot raionul.

  • #106

    Gabriel (Monday, 05 February 2018 07:36)

    Categoric contra creari scolii primare in fostul Internat!!! Treceti cei de la M.Eminescu in C.Spataru faceti reparatii investitii aduceti invatatorii, la M.Eminescu faceti scoala primara dar internatul dati la acei care intradevar au nevoie Scoala Profesionala,cluburi specializate arenda ce doriti numai lasati ideea asta proasta de a crea trei scoli......

  • #107

    Gheorghe (Monday, 05 February 2018 08:34)

    interesant, se spune ca la consilul voteaza toate neamurile contra copiiilor si parintilor

  • #108

    Andrei (Monday, 05 February 2018 08:57)

    Pro!
    Pe termen lung, Leova ca oras va avea de castigat pentru ca copiii din satele vecine ma refer la cele cu nr. mic al populatiei, parintii din acele localitati vor dori ca copii lor sa mearga la o scoala mai buna, iar Leova dispune atit de spatii cat si capital uman plus ca deja exista o practica si zilnic sunt transportati foarte multi copii din sate la scolile din oras.
    Asa ca priviti problema pe termen lung.....

  • #109

    Colea (Monday, 05 February 2018 10:11)

    Pro!

  • #110

    pt. "Natalia" sau cum te numesti in realitate (Monday, 05 February 2018 10:41)

    Te rog sa-ti scrii numele tau pe cat posibil de personalizat, deoarece sunt multe persoane care au numele Natalia si ar fi bine sa nu induci lumea in eroare.

  • #111

    Vasile (Monday, 05 February 2018 10:41)

    Pentru cei care cunt " pentru'' ducetiva si va uitati cit mucegai e in scoala internat. Fereasca Dumnezeu sa mutam copii acolo.

  • #112

    Vasile (Monday, 05 February 2018 10:48)

    Bravo Iulia !!! daca ar ghindi si domnul Alexandru (alias Ion)ar fi perfect

  • #113

    pt. Vasile (Monday, 05 February 2018 11:45)

    Deja de cativa ani scoala internat nu mai activeaza deci nu se incalzeste, ingrijeste etc. si mucegaiul daca apare e in rezultatul ca imobilul este pustiu. Ca si casa nelocuita.....cu timpul se darima.

  • #114

    Ion Lupu (Monday, 05 February 2018 11:58)

    Sunt în totalitate de acord cu Iurii Mitelea.
    Am impresia ca aici e o singura Жучка care se semnează cu diferite nume: Ion, Alina, Natalia, Nu Contează?, Mihail, Romina, etc... numai ca să facă intrigă intre oameni.
    Oameni buni, treziți-vă și luptați pentru drepturile voastre pentru ca fiii și nepoții voștri sa trăiască într-o tara corecta și scopul vieții lor sa fie să-și facă un viitor în Moldova nu sa plece din Moldova.

  • #115

    pt. dna IULIA (Monday, 05 February 2018 12:01)

    Noi ani de zile am fost ,,mesteri,,la distrus si investit bani publici din nou.De ce scoala primara? La o sedinta au fost si alte propuneri.De ce nu au fost discutate in audienta publica mai multe idei?.Nu convin cuiva?
    Sint impotriva si in sedinta de consiliu o sa votez impotriva.

    !!!Aveti perfecta dreptate cand ati spus "noi" adica inclusiv si d-stra "mesteri la distrus", si cred ca D-stra ar trebui sa fiti ultima persoana din raion care ar avea dreptul sa se expuna la subiectul dat.
    Credeam ca si fost director de institutie sa sustineti ideea, sau poate nu aveti intelegerea privind aranjarea oamenilor potriviti si subordonati d-stra in functia de Director, pentru ca sunteti exemplul viu cum va zbateti pt. oameni potriviti la locul potrivit.

  • #116

    Ion (Monday, 05 February 2018 12:28)

    Pt. Aşa numitul sau numită ION LUPU. Eu sunt Ion de cînd mă ştiu. Dacă ție nu-ți place părerea mea mă doare-m cot. Dar nu mă pune nu ştiu în ce grămadă. Şi dacă cineva, după părerea ta, îi Jucica, atunci tu eşti Tuzic?

  • #117

    pt. Ion Lupu (Monday, 05 February 2018 12:34)

    De fapt cei care au instigat la ura si cu atac la persoana sunt din grupul "Contra" ex:
    Natalia cu suspiciunile ei si gandul sufocant despre scoala Internat ,
    Victor carturarul cu treuca si ortografia lui,
    Bastinasul locuitor al zonei Internat cu "cicareaza internationala''
    Vlad cu "Ciuma" lui colorata.
    Iar la cei din grupul "Pro" nu am citit in comentarii atacuri la persoana.

    DECI:
    Daca cineva este impotriva sa veniti cu argumente dar nu va varsati indiganarea prin atacuri din umbra. Argumente fratilor astai tot!!!!
    Si in final felicitari pentru acei care sunt sinceri chiar daca sunt impotriva proiectului si nu permiteti ca indignarea voastra s-o incalece diferiti "activisti politici" care sunt ca Curvele din umbra si sar din luntre-n luntre doar pentru beneficiile lor meschine. Credetima ca acele Curve de le-ar fi convenit astazi erau sa fie cei mai mari promotori a acestei idei problema ca ei nu au cum sa influenteze si sa acapareze functii cum au mai facut-o....
    Noapte Buna.......

  • #118

    !!!!! (Monday, 05 February 2018 13:00)

    Doamne !
    Cobori Doamne pe pamant
    Sa vezi oamenii cum sunt ...!
    Si eu credeam ca Leova e un oras pasnic !? Atata ura,zazanie si intriga pentru un proiect de decizie destinat copiilor ?! Priviti oameni buni la finalitatea proiectului !

  • #119

    Boris Patrascu (Monday, 05 February 2018 13:28)

    A fost odată, ca nici odată, pe vremea când într-un orășel din Moldova de dincoace de Prut,sau dincolo (depinde unde te aflai la moment) cetățenii ce certau avan de la deschiderea unei școli primare, sa dat sfoară în țară că băștinașii de prin părțile locului au purces să doneze bani prin intermediul „guvern24„pentru procurarea unei autospeciale de cărat deșeurile la groapa cu gunoi, dar nu la un momet și-au dat seama că nu știau la ce fel de groapă - de gunoi material sau moral,că, este de prisos și unul și altul.Apou au votat și a eșit juma... la juma.... Unii spuneau că e necesar, dar nu dădeau, alții tăceau și dădeau, iar restul- că banii vor fi furați de către primar.Tot atunci, unii și-au pus măști pe față, alții au eșit cu numele scris pe piept,iar restul s-au ascuns în culise și sa început spectacolul........sus cortina!
    Antract. Va urma !


































































    0

  • #120

    Andrei Trofim (Tuesday, 06 February 2018 06:11)

    Am o întrebare de clarificare. Proiectul privind instituirea IP Şcoala primară prevede ca LT ,,M. Eminescu" şi, respectiv, LT ,,C. Spătaru" să nu deschidă în acest an clase primare, ori eu, ca părinte, voi avea posibilitatea să aleg pentru copilul meu să meargă la toamnă în clasa I în una din trei instituţii şcolare?

  • #121

    Victor (Tuesday, 06 February 2018 06:45)

    Părinții nu o să poată la 1 septembrie să aleagă școală unde să învețe copiii în clasa întîi. Doar la scoala internat, obligatoriu toți picii. Așa o să decidă la data de 15 februarie conducerea raionului, cu voia sau fără voia părinților. Cu votul sau fără votul părinților ...

  • #122

    Aglaia (Tuesday, 06 February 2018 12:38)

    Pentru și numai faceți atîtea zarvă, că oricum duceți copii la grădiniță (majoritatea) cu mașina, așa se creează noi locuri de muncă�

  • #123

    Stefan (Tuesday, 06 February 2018 12:46)

    To Aglaia noi lucuri de munca trebuie create in sectorul real: uzine fabrici micul bussines oare multe au fost deschise de conducerea raionului? Dar sectorul bugetar nu da nici un profit el numai cheluie ..... asa dar asta nu noi locuri de munca ce noi cheltuieli si o borta in buzunar.... metoda de a fura bani pe reparatii,investitii si etc..... Mai bine banii acestea sa fie investiti in alta directie. La Leova ii dezastru in raion nu a fost deschisa nici o intreprindere noua ultimul loc pe toate pozitiile...... scoala va schimba situatia ? nu cred sunt CONTRA crearii scoalii priamare gata cu bugetul dezvoltati sectorul real oameni buni .......

  • #124

    Gheorghe (Tuesday, 06 February 2018 13:56)

    !!!! Ce fac oamenii -proiecte cum să fie contra societății, nu vii teamă de viitor, nu va mustra constiinta ce prostie vreți să faceti stimati șefi de la consilul raional. Unde iesti tu Tepes Doamne...

  • #125

    Mihai (Tuesday, 06 February 2018 22:56)

    Părinții de la M.Eminescu am scris multe scrisori am fost de 2 ori la consiliu am fost și la primărie și vom fii la data de 15 februarie la ședința consiliului în sala va propune și vouă părinți colegii de suferință de la c.spataru sa fiți mai activ de data aceasta sa veniți

  • #126

    Natalia (Thursday, 08 February 2018)

    Nui corect decizia luata de consiliu in primul rind ei nu au nici unul copii minori in adoilea rind cantina ii departe de cladire o sa fie un hauz la imbracare si desbracarea hainelor vor intizya la lectii, sala sportiva ii avariata clasile nu au conditii un dezastru o sa fie,cind o sa comandam un taxi o sa zicem la scoala internat va rogn , de bine de rau M. EMINESCU n Spataru a facut foarte bune conditii pentru copii aceias cantina, sala sportiva, clasele is amenajate ii apsurd ce au hotarit consiliu ii de risul lumii, pe cine sa mai votam sa fie regula scosi pe toti cu furca lasa ei sa faca cladirea consiliului acolo la scoala internat

  • #127

    Valeria (Thursday, 08 February 2018 12:30)

    Sunt impotriva,fiindca acolo sunt niste conditii foarte oribile. Daca copiii nostri vor invata acolo va fi un haos foarte mare si in celelalte 2 liceie.Cat despre directorul Liceului Teoretic" Mihai Eminescu" este un director foarte bun si va lupta ca acest liceu sa nu se destrame .Dragi parinti nu va dati batuti ,luptati fiinca acesti mici copilasi nu merita sa invete intr-un loc mizerabil.

  • #128

    Ion (Thursday, 08 February 2018 12:33)

    Domnule Nicolae mai punetiva va rog frumos dop la gura

  • #129

    Andriana Ciuperca (Thursday, 08 February 2018 12:39)

    Sunt de acord,eo idee buna lumea vorbeste canus conditii,vorbesc ptruca nau fost in incaperea scolii savada cit debine si aranjate sunt cabinetile,eo scoala foarte curata cit am invatat acolo namai vazut murdarie si mizerie cum vb gura lumii,eu sunt pentru pacat delasat asa incapere sase darime.

  • #130

    Ion (Thursday, 08 February 2018 12:53)

    Andriana Ciuperca daca ai invatat acolo nu ai decat sa te muti cu traiul acolo.Si cine a invatat acolo sa-si dea copiii tot acolo si Moldova va deveni o de debili .Asa mai bine puneti fiermoar la gura si arunca cheia in Prut sa o duca pana la Dunare

  • #131

    Andriana Ciuperca (Thursday, 08 February 2018 16:27)

    Punetiva fermuar voua la gura sanu vb astfel de prostii,dupa cite stiu cite sute de copii au invatat acolo au esit oameni de acolo nu debili,cum vorbiti voi aiureli dea voastre.

  • #132

    Elena (Thursday, 08 February 2018 18:01)

    (Stimati) Consilieri (care au venit cu aceste propuneri),
    ati calculat citi copii se nasc in Leova pe an? Cit copii sunt la gradinita, in grupa pregatitioare? De cind natalitatea in oras a inceput sa dezvolte o progresie geometrica? Ati ridicat ultimele date a recensamintului tarii noastre subjugata economic?

    La unul din liceele din Leova se preda cursul de economie in afaceri. Cu siguranta ar putea sa va organizeze niste ore VIP special pentru Dvs. chiar in incinta cladirii deplorabile din internat pentru senzatii mai tari. Ar fi bine sa faceti un update (o actualizare de date la Windows-ul vostru prafuit de altfel) mai ales la subiectele: "identificarea nevoilor", "costuri fixe si variabile", "rentabilitate economica". Cind zic "identificare de nevoi" nu ma refer la cele personale Domnilor, dar cele ale cetatenilor orasului.

    Schema Dvs. nu e complexa dragilor, e foarte simpla. Avem imunitate la cit de mult am fost prostiti pina acum de cei din virful piramidei aflata la 100 km. E vizibil cu ochiul liber atitudiunea Dvs. deosebita fata de acest proiect, scopurile si interesele (personale) financiare.

    Care e adevaratul motiv? Doriti sa salvati activele acestui complex de cladiri intr-o stare avariata? Oare asta sa fie motivul adevarat? Am dubii mari!

    De ce nu doriti oameni buni sa reparati cladirea, sa construti o fabrica (vedeti experienta altor firme din tara care ofera anumite servicii in strainatate) si sa oferiti noi locuri de munca oamenilor!? De ce nu doriti sa investiti intr-o scoala profesionala in domeniul IT care sa ofere servicii IT in strainatate (vezi experienta multor firme din acest domeniu din Chisinau). S-ar colecta cu siguranta mult mai multe impozite in raion decit fondurile de la budget pentru o noua scoala deschisa. Aceasta ar impulsiona si puterea de cumpararea, micsora somajul precum si spori pe termen lung natalitatea, fiindca gospodariile/familiile lucratorilor angajati in cimpul muncii vor dispune de anumite resurse financiare pentru a intemeia o familie.

    Sunt atitea granturi puse la dispozitie tarii, doar ca voi nu doriti sa lucrati! Da, ati citit corect. Nu doriti sa lucrati. Cind ultima data ati scris un business plan (nu copy paste din internet oameni buni), sa pregatiti un pachet ordonat de documente etc.?

    Doriti binele copiilor nostri? Oare? De ce atunci mai mult de jumatate de unitati de masura de personal sunt dedicate personalului de administrare a scolii? De ce nu oferiti sansa profesorilor din ambele licee sa isi mareasca numarul de ore didactice, iar costurile de administrare sa fie la fel sau chiar coresponzator ajustate la nr. de elevi? De ce nu oferiti aceste extra-fonduri deja liceelor existente? Sau nu e comform planului, smecherilor?

    De unde ati gasit finante pentru acest proiect? Sau cind trebuie, se gasesc? Sau va gasesc "ei" singuri pe voi, cind si "lor" le trebuie si voua "ceva" va trebuie? Cum s-ar zice, se intilneste cererea cu oferta.

    Dragi consilieri (cei cu propuneri), circul plinge dupa voi. Poate gasiti niste "sponsori" care sa va ajute sa deschideti un "circ" vizavi de piata sau in spatele monumentui? Ambele locuri sunt strategic amplasate. Miine poimiine si spitalul raional il veti duce la stadion sau pe malul Prutului, doar pentru "binele oamenilor, copilasilor nostri".

    Celorlati consilieri le doresc sa nu faca pact cu diavolul. Unii deja au facut-o.

  • #133

    Svetlana Grigoreanu (Thursday, 08 February 2018 23:43)

    Bravo Elena. Un mesaj pentru consilieri și conducere de cea mai înaltă calitate. Chiar vreau să completez. Vin alegerile...... Vin amuș că niște motanul și ..... Vă rugăm să ne organizați întîlnirea cu colectivul. Aici se începe spectacolul...... Avem cea mai mare încredere în intelectualitate........ Vă susținem ... .... etc e șirul lung de minciuni întinse. Acum ce fac. Intelectualitatea nu are valoare. Au valoare scopurile personale. Transformăm totul în sursă de venit.... hotel, apartamente chipurile sociale, nu mare treabă dacă Liceul M Eminescu va fi un marchet și atunci noi profesorii cine?..... vînzători. Da ce.... parcare pe stadion..... edificiu gazificat, în trei nivele, spațios, luminos.... De ce nu? Habar nu au ei de soarta copiilor cum vor merge la cantină, cum vor traversa strada la curbura cea mai periculoasă din oraș, nu-i interesează absolut nimic ...... ei au planurile lor. Au văzut oare rezultatele votării. ? Nici asta nu contează. Înainte spre realizarea planului. Ei cred că suntem o turmă bună de mînat unde vor dori ei...... Dragi părinți deschideți ochii și priviți nu pe rîndurile paginilor scrise.... De fapt copiate din Regulamentul de funcționare a instituției și au băgat acolo tot și gimnaziu și liceu de fapt nustiu poate e o perspectivă de viitor ( citiți atribuțiile secretarei) ci printre rânduri unde scrie clar... Noi suntem puterea dar voi sunteți supușii noștri... Și cum vom spune așa veți face. ....... SĂ LE FIE RUȘINE de unde.... ? Au alergat dintr-un partid în altul cu scopuri bine determinate. CARE RUȘINE? Păcat că lumea nu toată a înțeles acest lucru......

  • #134

    Svetlana Grigoreanu (Friday, 09 February 2018 00:12)

    Apropo că să nu urmeze comentarii eu nu vorbesc ca membru a administrației de la Mihai Eminescu și nu ascund acest lucru și nu mă țin de scaun.... da scaun simplu și nu fotoliu de piele sunt un părinte că oricare alții ce am un copil de 2 ani ce urmează la timpul său să meargă la școală.

  • #135

    Victoria Trofim (Friday, 09 February 2018 14:36)

    Eu sint impotriva si daca voi decideti pentru mine si pentru alti parinti, atunci oferiti posibilitatea de a alege.
    (...motivul invocat de consilieri "neadmiterea degradării imobilului fostei Școli de tip internat Leova, cît și.....), dar de celelalte cladirii pustiite din oras nu va doare
    sufletul? Sint o multime. Si mai cred ca cineva isi doreste foarte mult vechiul post.
    La acest motiv invocat mai sunt si alte solutii, poate ,,mutati" Primaria sau Consiliul raional la ,,internat". Voi decideti pentru noi, iar noi decidem pentru voi. Reciprocitate.

  • #136

    Svetlana Grigoreanu (Saturday, 10 February 2018 16:46)

    Stimați părinți, locuitori a orașului și în special CONSILIERI ȘI CONDUCEREA RAIONULUI momentul decisiv este în curînd și sper eu că până atunci vă vin mințile la cap. După o noapte nedormită în gânduri de tot felul vreau să vin cu un mesaj către domnul A.Gospodinov cu speranță că va citi această postare.... Azi a demarat prima etapă a olimpiadelor raționale și v-am ascultat apelul către elevi cu referire la sinceritate și corectitudine și m-am gândit că poate nu este totul pierdut și la 15 februarie ca raportor la întrebarea nr.15 din ordinea de zi al Ședinței Consiliului raional veți fi cel care vă veți exprima împotriva proiectului de decizie cu referire la deschiderea Școlii primare și nu veți juca jocul murdar al politicii. De altfel mă întreb cu ce ochi veți privi în ochii colegilor de breaslă? Ce atitudine aveți față de comunitatea educațională a acestui oraș, raion? În această lume totul este relativ. APA PLEACĂ DAR PIETRELE RĂMÂN. Cu certitudine decizia de a fi în opoziție vă aparține și atunci veți avea susținerea părinților și a pedagogilor în caz contrar o să primiți dezaprecierea.Pledați pentru dreptate? Dați dovadă de curaj de a spune NU ferm și fără regret. Rezultatele votului sunt destul de convingătoare pentru a lua o decizie corectă. Scriu și mă gîndesc oare votul părinților și părerea noastră are valoare pentru Dv.? Ași vrea să cred că Da. Rămâne de văzut.Dumneavostră veniți din rândurile pedagogilor, chiar așa de tare va absorbit acest sistem????? E părerea mea proprie și încă odată vreau să menționez că nu vorbesc de pe o anumită poziție ci îmi exprim opinia de cetățean și părinte și desigur pedagog. Am educat generații întregi cu bune și rele. Asta e......Am absolvenți medici, pedagogi, colaboratori de poliție, antreprenori, oameni......etc și inclusiv părinți ai copiilor care urmează să vină la școală. În numele lor vă îndemn d. Alexandru să nu acceptați și să nu susțineți această idee absurdă. Sunt sigură că veți citi această postare. De altfel nici nu era să scriu. Dacă nu e destul de convingător solicit audiere la dumneavoastră pentru a vă spune ce gândesc față în față personal. Noi trebuie să susținem la 15 februarie procesul educațional pentru realizarea lui fără întrerupere dar dumneavostră când veți vota gândițivă dacă jocul acesta face față unuiPEDAGOG

  • #137

    Nicu (Monday, 12 February 2018 13:26)

    Bravo Svetlana !!!!

  • #138

    pt. elena (Monday, 12 February 2018 15:40)

    Eu cred ca ELENA are sex masculin. Ileano aratati sexul. Nu gura fa sau da adevarat bai.

  • #139

    la fel un parinte, bastinas si simplu cetatean (Tuesday, 13 February 2018 13:11)

    Bai oameni buni, fratilor, orice schimbare mica sau mare psihologic oamenii se opun ca e o creare de discomfort, mai ales pentru cei trecuti de 30. Voi toti nu vreti pentru denumirea istorica de Internat si plus pentru distanta de maxim 500m. de piata. Cel mai mult se opun cei care au interes pentru ca pierd putin din finantare si agita aiurea parintii. Dar voi parintii ati intrebat directorii de institutii ce bugete administreaza ce fac cu banii copiilor vostri sau va intrebat vre-o data cum sa cheltuie banii. Nu. Atunci de ce intrebati de unde iau bani autoritatile.
    Acum referitor la finantare inclusiv si pentru d-na Grigoreanu cu mintile la cap:
    Astazi Guvernul poate finanta Scoala Primara chiar daca sunt copii insuficienti, ceea ce nu este valabil pentru un Gimnaziu, Liceu. Pentru ca daca la Gimnaziu/Liceu sunt putini copii atunci este riscul ca institutia sa fie inchisa, cum este si exemplul multor alte scoli inclusiv din raion.
    Deci reiesind din cele expuse financiar forbind inclusiv si pentru "economistu " doar Scoala Primara ca forma de organizare juridica poate atrage mai multi bani din partea Guvernului pentru investii si cheltuieli curente, bani apropo atrasi nu doar din impozitele leovenilor dar si a celor din Republica. Simplu vorbind banii pot fi adusi nu din buzunarul orasenilor, a consiliului raional, ci din BUGETUL DE STAT al RM.