Mesajul unei profesoare către conducerea raionului Leova și Direcției Învățămînt: "APA PLEACĂ DAR PIETRELE RĂMÂN"

Directorul adjunct al Liceului Teoretic "Mihai Eminescu", Svetlana Grigoreanu, a adresat un mesaj emoționant conducerii raionului Leova, precum și Direcției Învățămînt, în frunte cu Alexandru Gospodinov.

Mesajul vizează proiectul de creare a unei școli primare în or.Leova, fapt care a nemulțumit mai mulți părinți și profesori din cele 2 licee din orașul Leova.

Potrivit unui sondaj online, plasat pe site-ul www.leova.info, la solicitarea mai multor părinți, majoritatea respondenților se expun contra acestui proiect care ar urma să fie examinat de consilierii raionali la data de 15 februarie.

Conform datelor sondajului, la data de 11 februarie 2018, din cele 352 persoane care au votat, 24.43% (86 voturi) s-au expus PENTRU crearea noii instituții de învățămînt, 73.3% (258

voturi), au votat ÎMPOTRIVĂ, iar alte 8 persoane nu sunt deciși sau nu cunosc subiectul.

 

Citiți mai jos, mesajul integral, publicat de Svetlana Grigoreanu, pe site-ul www.leova.info

 

"Stimați părinți, locuitori a orașului și în special CONSILIERI ȘI CONDUCEREA RAIONULUI momentul decisiv este în curînd și sper eu că până atunci vă vin mințile la cap. După o noapte nedormită în gânduri de tot felul vreau să vin cu un mesaj către domnul A.Gospodinov cu speranță că va citi această postare.... Azi a demarat prima etapă a olimpiadelor raionale și v-am ascultat apelul către elevi cu referire la sinceritate și corectitudine și m-am gândit că poate nu este totul pierdut și la 15 februarie ca raportor la întrebarea nr.15 din ordinea de zi al Ședinței Consiliului raional veți fi cel care vă veți exprima împotriva proiectului de decizie cu referire la deschiderea Școlii primare și nu veți juca jocul murdar al politicii. De altfel mă întreb cu ce ochi veți privi în ochii colegilor de breaslă? Ce atitudine aveți față de comunitatea educațională a acestui oraș, raion? În această lume totul este relativ. APA PLEACĂ DAR PIETRELE RĂMÂN. Cu certitudine decizia de a fi în opoziție vă aparține și atunci veți avea susținerea părinților și a pedagogilor în caz contrar o să primiți dezaprecierea.Pledați pentru dreptate? Dați dovadă de curaj de a spune NU ferm și fără regret. Rezultatele votului sunt destul de convingătoare pentru a lua o decizie corectă. Scriu și mă gîndesc oare votul părinților și părerea noastră are valoare pentru Dv.? Ași vrea să cred că Da. Rămâne de văzut.Dumneavostră veniți din rândurile pedagogilor, chiar așa de tare va absorbit acest sistem????? E părerea mea proprie și încă odată vreau să menționez că nu vorbesc de pe o anumită poziție ci îmi exprim opinia de cetățean și părinte și desigur pedagog. Am educat generații întregi cu bune și rele. Asta e......Am absolvenți medici, pedagogi, colaboratori de poliție, antreprenori, oameni......etc și inclusiv părinți ai copiilor care urmează să vină la școală. În numele lor vă îndemn d. Alexandru să nu acceptați și să nu susțineți această idee absurdă. Sunt sigură că veți citi această postare. De altfel nici nu era să scriu. Dacă nu e destul de convingător solicit audiere la dumneavoastră pentru a vă spune ce gândesc față în față personal. Noi trebuie să susținem la 15 februarie procesul educațional pentru realizarea lui fără întrerupere dar dumneavostră când veți vota gândițivă dacă jocul acesta face față unui PEDAGOG", a menționat Svetlana Grigoreanu.

 

sursa foto: leova.md, facebook.com


Write a comment

Comments: 62
  • #1

    ? (Sunday, 11 February 2018 06:57)

    Aiurea!

  • #2

    Un director (Sunday, 11 February 2018 08:43)

    d.Svetlana vă înțeleg foarte bine gândurile și grijile. Ar fi fost straniu dacă nu le ați fi avut. Dacă s-ar realiza proiectul ”Școala primară”, atunci elevii claselor a patra din LT ”M.Eminescu ” nu vor mai putea fi presați (terorizați) să-și continue studiile doar la ”Eminescu”. Dumneata, în calitate de director-adjunct, îți dai foarte bine seamă că actualmante nu puteți face concurență reală LT”C.Spătaru” și alegerea copiilor ar fi alta decât ”M.Eminescu”. În acest caz mai puțini elevi egal cu mai puțini bani. Frica de concurență și nu grija de copii nu vă lasă să dormiți nopțile. Trebuie de revăzut lista cui să-i ”vină mințile la cap”. Cât privește ”dreptatea” de care te agăți, bazându-te pe votul pomenit mai sus: e doar rezultatul unei dezinformări reușite, autori fiind cei ce se tem de concurență. Voi sunteți deprinși să faceți presiuni și aplicați acest truc și pe ultima sută de metri și asupra lui Gospodinov (Mai întâi era ”ciuma leovei”, acum ți-ai asumat ”nobila” misiune de a-i băga ”mințile în cap”). Aceiași părinți de la ”M.Eminescu” spun, că odată cu exprimarea dorinței copiilor de a-și continua studiile(după clasa a IV-a) la ”C.Spătaru”, se schimbă radical atitudinea față de ei, nemijlocit și prin intermediul notelor. Oare dece? Nu are nimic comun starea ”dezastruasă”,care se poate ameliora oricând, de la internat cu motivele adevărate de a fi contra proiectului(Și mai vorbiți de curaj!).

  • #3

    Un simplu cetățean (Sunday, 11 February 2018 09:36)

    Stimate ,,Un director” !
    Văd că vă este destul de simplu să criticați și să aruncați cu noroi fiind sub anonimat. Prostia dvs. m-a amuzat pe alocuri. Îmi pare rău că avem un stat în care nu putem trage la răspundere oameni ,, de știință” ca dvs. care constată că copiii de la Eminescu sunt torturați, presați și stau cu forța acolo ( mai nu vin în cămăși de forță la instituție) . Tare m-aș bucura să se găsească cineva din Administrația LT ,, M. Eminescu” care să vă dea în judecată , ca să veniți cu probe în susținerea spuselor de mai sus, dar...asta e, ați vorbit sub anonimat ! :)
    Informați-vă despre prezenta problemă, astfel riscați să fi numit, prin comentariul de mai sus, proști și dezinformați aproximativ 300 și ceva de părinți care s-au semnat contra acestei decizii. De fapt, cine sunt eu ca să critic ,, un director ” ?
    Mi-aș dori ca să veniți cu o replică la acest mesaj, dar deja să fie fără anonimat. Haideți să scoatem măștile și să jucăm decent.
    Ca un veritabil director, cu ,, mințile la cap” , nu ca noi, ceilalți care nu-și dau seama ce comoară ascunsă ne așteaptă la Școala- Internat, solicit în mod demonstrativ să vă înscrieți copiii rudelor dvs. la această școala. Sigur că acolo nimeni nu-i va forța și vor studia de plăcere, beneficiind de studii de înaltă calitate, săli luminoase și bine amenajate, cadre didactice specializate, toate cu gradul superior și poate dumneata, stimate director, vei sta în fruntea acestui ,, circ”.
    PS : Sunt de acord cu dvs. totuși... cu o singură idee : trebuie de revăzut lista cui să-i ”vină mințile la cap”. Toate cele bune! :)


  • #4

    Svetlana Grigoreanu (Sunday, 11 February 2018 10:06)

    Un director tot are mult curaj de nu se prezintă? De ce nu vă prezentați ca să discutăm, dar dacă vorbiți din culise.... Scuze nu avem ce discuta.

  • #5

    Anonimul (Sunday, 11 February 2018 11:13)

    Dragi leoveni, fiecare dintre noi conștientizează că aberațiile cu care manipulează d-na respectivă, precum EA- este cuvântul părinților, nu înseamnă nimic altceva decât dorința de statornicie în funcția pe care o deține. Fiind director adjunct dorești ca numărul de elevi în școala ta să fie cât mai mare. Adevărat! Ca pedagog în școala care ar putea pierde atâtea sute de elevi, ba mai mult, ca organ de conducere în această școală, nu aveți dreptul moral să vă expuneți cu privire la subiectul respectiv.
    Părinții au singuri voce! Iar fiecare părinte dorește CALITATE ! Doar comasând toți elevii din clasele primare, doar având angajați care muncesc spre o școală prietenoasă picilor, evilor de clasele I-IV, organizându-le în totalitate activități interactive, atât pe parcursul procesului de învățământ cât și după orele de clasă, doar cu oameni instruiți poți obține o școala prietenoasă copilului.
    Copiii trebuie să crească într-o ambianță pozitivă, iar într-o școală unde învață toate categoriile de ani, clasa I-XII-a, în timpul pauzelor copiii sunt împreună, vocabularul diferă de la o vârstă la alta, acțiunile, interesele diferă de la o vârstă la alta... anume din aceste motive trbeui să ne gândim la copiii noștri. DEȘTEPTARE LEOVENI! NU VĂ LĂSAȚI CONVINȘI DE ACEI OAMENI CARE AU INTERESE MESCHINE ȘI INTERESE PERSONALE ÎN DISCURSURILE LOR...

  • #6

    ! (Sunday, 11 February 2018 11:25)

    Stimate ,,Un director” !
    Vai de calitatea cunoștințelor dobândite de elevii din instituția D-voastră. Pentru „ Un director” este rușine să scrie cu greșeli .

  • #7

    !! (Sunday, 11 February 2018 11:32)

    Mulți profesori au nevoie de actualizarea cunoștințelor. Acest fapt se observă și prin simplul discurs în fața elevilor. Nu sunteti perfecți, nu uitați! Mulți dintre d-stră ar trebui să lucreze într-o altă funcție, și nu în funcții ca "profesor" sau mai mult- știți D-stră! Atunci când nu ești perfectă, nu cere perfecțiune de la alții !

  • #8

    Svetlana Grigoreanu (Sunday, 11 February 2018 12:09)

    Pentru Anonim eu în primul rând sunt părinte. Și am dreptul să mă exprim și ca părinte și că pedagog și nu e cazul să mă acuzi dumneata. Fiecare are dreptul la cuvânt și exprimare. Atâta timp cât nu vă prezentați nu aveți dreptul să mă atacați. Și nu discut cu anonimii. Să vă fie clar că nu mă țin de scaun și funcție. Noapte bună vă urez și sănătate.

  • #9

    Alla (Sunday, 11 February 2018 12:14)

    Oamenii buni opriți-vă ,cit se poate sa va certați

  • #10

    Anonimul (Sunday, 11 February 2018 12:19)

    Nimeni nu vă interzice să vă exprimați, dar nu prezentați punctul de vedere a tuturor părinților pentru că este greșit. Prefer să nu mă prezint, dacă aș face-o bănuiesc că următorii ani de școală vor fi adevărată teroare pentru mine în calitate de elev, și d-stră în calitate de profesoară. Mult noroc și spor, sper ca oamenii să se deștepte!

  • #11

    Un absolvent al LT Mihai Eminescu (Sunday, 11 February 2018 15:01)

    Doamna Svetlana ma bucur sa vad asa curaj vă susțin .Acesti presupusi directori si altii cu asa ginduri de unde scoate-ti asa teorii de presiune asupra elevilor sau concurență cu LT C.Spătaru?12 ani am invatat în acest liceu si nu regret este un liceu cu profesori minunați care merita apreciați.În viața mea in liceul Spătaru nu as invata la ce atitudine au profesori acolo sa ma ferească Domnul, aici insa profesori sunt îngăduitori prieteni si zîmbitori educați cu un comportament excelent comparativ cu unii de la Spătaru care dă ce sa zic ei singuri stiu ce prosti fac.Stimați oameni care gîndiți mai matur Spătaru nu poate si nu este concurent cu Eminescu faceti voi diferența eu asa cred suntem oameni maturi deaja.Si eu sunt impotriva acestui proiect nu îmi pot imagina ca la Mihai Eminescu sa predea asa profesori ca va fi dezastru in liceu.Stimați pedagogi ai LT Mihai Eminescu sunt mîndru de voi sunteti acei profesori care mai îndrumat in viața am ajuns la universitate de prestigiu sa meritat sa învăț aici la LT M Eminescu .

  • #12

    Un simplu cetățean (Sunday, 11 February 2018 15:24)

    Moldova, țară de minuni!
    Un Anonim acuză o profesoară că își exprimă opinia și consideră acest lucru greșit, exagerând până la faptul că doamna nu are dreptul moral să se exprime! :) ( El fiind un fel de preot-judecător, care decide care și câtă moralitate are în el și când are voie să vorbească)
    În același timp, acest ,,critic anonim” pretinde a fi un elev constrâns de situație!
    Eu nu știu dacă cineva a înțeles cine stă în spatele acestui Anonim, dar...pentru noi este deja evident.
    Claficări pentru Anonimul rătăcit în situație :
    1) V-ați adresat doameni cu ,,tu” ( cu siguranță că din lipsă de educație ).
    2) Citez de mai sus ,,dorești ca numărul de elevi în școala ta să fie cât mai mare ”. Și iar m-a amuzat prostia dvs. Nu cred că se cer explicații referitor la faptul că LT ,,M. Eminescu” este o instituție publică.
    3) Ați vorbit de educație de calitate...păi, stimate Anonim, citește te rog Codul Educației ( sigur, dacă ai auzit de el ) și vezi acolo toate cerințele față de o instituție de învățământ. Vă rog să-l citiți cu creionul în mână, ca să vă subliniați acolo câte dintre cerințele menționate acolo sunt respectate de școala-internat.
    4) Vă împotriviți faptului că cineva vorbește din numele tuturor părinților, dar dvs. de ce vorbiți din numele învățătorilor?
    Citez ,,Doar comasând toți elevii din clasele primare, doar având angajați care muncesc spre o școală prietenoasă picilor...” ați întrebat învățătorii dacă vor să-și lase sălile de clasă la care au muncit ani întregi? Câți învățători aprobă această modificare?
    5) Și ultima mea reamarcă la dvs. Vor fi comasate 2 instituții. S-au revoltat profesorii și părinții din ambele școli. Cu toate acestea este acuzat numai liceul ,, Eminescu”...ciudat, dar ăsta este încă un indiciu ( pentru oamenii deștepți, sigur!) de unde vine acest misterios Anonim.
    Pace tuturor și...nu uitați să întrebați și copiii ce vor, chiar dacă sunt minori, vor vorbi mai argumentat decât maturii de ce vor la o instituție sau alta.

  • #13

    ???? (Sunday, 11 February 2018 22:28)

    ???????

  • #14

    Absolventa liceului L.T. "Mihai Eminescu" (Monday, 12 February 2018 07:17)

    Nu o sa mă prezint, chiar dacă am finisat cu mult timp în urmă liceul. Ce vreau să spun:
    1. Am finisat clasele primare, ciclul gimnazial şi ciclul liceal la Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" - am participat la olimpiade, concursuri şi foarte mult mă bucur ca acum unde am ajuns eu şi mă întreabă ce am finisat, zic EMINESCU. Şi ştiţi de ce? Pentru că acolo am învăţat cum să mă comport, bunele maniere pe lîngă cele de la părinţi, în cîteva cuvinte să fie mai clar - nu datorită facultăţilor finisate, ci datorită profesorilor de la liceu!!!!
    2. Mai mereu cînd participam la olimpiade, de obicei colegii de la Liceul Teoretic Constantin Spătaru ştiau rezultatele şi că ei învingători vor fi - ce penibil! Ca la urmă ce - cîştigau cei de la liceul de ELITĂ olimpiadele şi concursurile şi acum unde au ajuns - "la ETALIA" la construcţii sau îngrijit bătrînii. (Spre ce bat eu - spre faptul că Liceul Spătaru mereu a fost corupt, şi mai lăsaţi-mă cu poveşti cu zmei ca şi cum ar fi cel mai prestigios liceu).
    3. De ce lumea nu se axează pe problemele care chiar există în orăşelul nostru dar din lipsă de ocupaţie se ocupă cu aberaţii şi fantezii?


    Vă spun o chestie: Din cauza la aşa tîmpenii - eu una nu vreau să mă întorc în oraşul în care cîndva am crescut cu drag! Şi cu asta am spus tot.

    Dna Svetlana, vă susţin! În totalitate!!!!!

  • #15

    Student. (Monday, 12 February 2018 08:36)

    Domnule un ,,simplu cetățean'' cum vă puteți permite să înjosiți parinții cei care au Votat CONTRA ,,proști și dezinformați aproximativ 300 și ceva de părinți care s-au semnat contra acestei decizii.'' Aceste sunt cuvintele Dvs. de mai sus .
    Cu siguranța sunteti un profesor de la L.T,,M.Eminescu'' , ca și când am facut si eu studiile în învătământul dat, de multe ori au fost criticați părinții.
    Și da , am fost si eu presat și ,,teorizat'' de anumiți pedagoci din cauza să nu mă transfer la L.T,,C.Spătaru'' și nu numai odata , și părinții au fost apelați la domiciliu ca să îi convinga să rămân la L.T,,M.Eminescu''
    Proiectul dat este o prostie care stă ceva sau cineva la mijloc , care are o anumita intenție ca sa poată benificia de un anumit câștig ..
    Aceasta e toata politică murdară .

  • #16

    Vasile (Monday, 12 February 2018 13:20)

    Doamna Svetlana nu trageti atentia la toate puslamalele,principalul ca majoritatea din parinti va sustin. Leova e mica si practic oamenii se pricep cine sta in spatele asa zisului '' Un director'' sau '' Anonim'' ei deja au impartit functiile si se vad in fotolii . Ei nu au curajul sa-si scrie numele, cei drept cum poate o puslama murdara si rapanoasa sa-si scrie familia.

  • #17

    pt. cel mai cointeresat (Monday, 12 February 2018 13:26)

    Mizerie Basarabeană!
    Fraza cred că îi este cunoscută, pentru cel cu cele mai multe mesaje ascunse.
    Slabo Fraierok?
    Băștinaș politic ascuns cu autoritate negativă.
    Cunoscător în economie și istoria din jurul Internat-ului.
    Ceea ce faci vorbește în locul tău și nu lua foc cu mîna altuia că ai să te frigi.....

  • #18

    parinte (Monday, 12 February 2018 13:30)

    Dragi cetateti, aici nu merge vorba dintre rivalitatea LT M. Eminescu si LT C Spataru, merge vorba cu copii nostrii vor fi mutati si inpusi sa isi faca studiile intr-o cladire avariata, intr-o cladire care necesita o multime de investitii, de ce oare banii pe care ii are consiliul sa nu fie repartizati egal intre toate institutiile si gradinite. Uitativa la terenurile de joaca de la gradinite, tii frica sa lesi copii in pavilioanele din anul 1990 care sunt putrede si strasnice sau pentru ce ar trebui acum jumate din LT Mihai Eminescu sa fie inchis si jumate di LT C Spataru sa stea inchis, unde vom ajunge. Care este scopul . De jumatate de an ei nu gasesc bucatri la gradinita dar vor sa deschida alt liceu, este clar ce este vorba nu de intersele si binele copiilor dar de a spala niste bani prin intermediul reparatiilor si renovarii cladirii fstului internat. DRagi painti eu sper ca joi la ora 10 la sedinta consiliului sa nu fie nici un sacun liber. Toti la sedinta!

  • #19

    Un simplu cetățean (Monday, 12 February 2018 13:36)

    Replică pentru ,,Un student”
    Rog să recitești mesajul, apoi să te expui. Adresarea a fost către Anonim.
    Copiez mai jos, ca să nu vă obosesc ochii cu lectura comentariului întreg.
    ,,Informați-vă despre prezenta problemă, astfel riscați să fi numit, prin comentariul de mai sus, proști și dezinformați aproximativ 300 și ceva de părinți care s-au semnat contra acestei decizii. ”
    Anonim vorbește despre dezinformare în masă, că părinții sunt manipulați, e un mod indirect de a-i numi proști, care nu știu să gândească și să înțeleagă situația.
    Învață-te nu numai să citești, ci să înțelegi ceea ce se scrie. Dacă nu este de nivelul tău, atunici nu te expune aiurea.
    Dacă tăceai, filozof rămâneai.

  • #20

    bla bla (Monday, 12 February 2018 15:21)

    Eu vreu dar na vad nici un evreu. Ca daca evrei erati atunci dracului tace-ati si mai bogati devene-ati. Administratori cu interese, neveste fara de-ntelese, oameni aprinsi fara de folos le-ntoarceti toate pe dos. Nu faceti valuri pe loc gol ca de va veni furtuna o sa va spele minciuna. Si un gand la final:
    Banal, banal, banal.

  • #21

    Parinte (Monday, 12 February 2018 16:17)

    Nu vad nimic rau, ca vom avea trei institutii de invatamint in orasul nostru! Ba din contra, sunt foarte bucuroasa ca si copiii, ba chiar si nepotii sunt asigurati cu carte. Multumesc mult Conducerii Raionului Leova si D nului Gospodinov pentru ceea ce se stradue sa faca pentru noi parintii. Vreau sa spun ca fiecare parinte trebue sa gindeasca corect ceea ce are de pierdut!
    Daca s ar fi facut acest lucru si cu fabrica de brinzeturi, brutaria orasului si alte institutii, cred ca locuitorii orasului nu ar fi avut de pierdut nimic.

  • #22

    Parinte (Monday, 12 February 2018 17:36)

    Nu consider corect ceea ce au pus la cale cele doua scoli prin a ne implica in problemele lor pe noi parintii. Ne considera fara cap pe umeri. Posibil se socot oameni cu carte! Degeaba!

  • #23

    Un student (Tuesday, 13 February 2018 02:58)

    E un joc politic murdar, treziti-va si priviti deschis la lumina zilei! Nu invinuiti liceul T M.Eminescu caci potrivit acestei situatii ambele licee vor avea de pierdut! Consider meaajul Doamnei Grigoreanu un mesaj foarte bun care ar trebui fiecare dintre noi sa-l citeasca si sa se gandeasca la calitatea de studii care se va oferi la internat!!!Doamna Grigoreanu va sustin in totalitate!

  • #24

    Eleva (Tuesday, 13 February 2018 03:12)

    Pot sa adaug referitor la asa zisa rivalitate intre aceste doua licee.Nu as fi putut sa compar aceste licee, de oarece profesorii de la asa zisul ,,liceu de elita" sunt multi mai insuportabili fiind insusi chiar si doamna Bujoreanu care fiind la lectiile ei rareori ce intelegeam din temele la limba romana, fiind mereu pasionata de Eminescu.Terminind gimnaziul la L.T. Constantin Spatarul am decis sa fac liceul la Eminescu am ramas profund multumita de profesorii care nu ne-au impus sa citim toata ,,apa chioara" care era in carti si sau ars la fel ca luminarile si ne-au explicat ca sa se memoreze si sa fie pe inteles.Eminescu are profesori care sunt si oameni intelegatori si sunt binevoitori.Doamna Grigoreanu un mesaj aparte pentru dumneavostra va sunt recunoscatoare pentru calitatea inalta la predarea biologiei si a chimiei sunteti un profesor minunat, om si parinte cu suflet mare! Va sustin parerea! Oamenilor care sunt gata pentru fapte mârșave le transmit ca Dumnezeu e mare si sa nu uite ca au si ei cat copii atata si nepoti!
    Pentru pacatele parintilor des se rasplatesc copii.
    Sa va fie pilda.

  • #25

    Parintre (Tuesday, 13 February 2018 03:51)

    In UE sa pastreaza scolile si cu 35 de copii. L.T ,,M.Eminescu" nu este in situatie critica de disparitie. Probabil cei care pun capul in miscare inteleg ca Uniunea Sovietuca nea inchis scoli si in situatia care ne aflam putin care i si vor da interesul sa deschida o scoala noua in caz de ne oprim acasa.

  • #26

    Parinte L.T. ,,M.Eminescu" (Tuesday, 13 February 2018 04:15)

    Multumesc desigur celor care i mi invata copilul la acest Liceu, am facut si eu studii aici, dar nu decideti pentru noi. Va respect mult, dar de ce trebue sa fiu de aceeas parere cu dvs? Poate ca ar trebui sa am teama ca nu i mi ve ti trata corect copilul. Probabil veti inccerca sa aveti alta atitudine pentru copilul meu? Nu vreau sa fiu preocupata de aceste ginduri! Eu am parerea mea, las sa se pastreze inca o scoala! E un lucru frumos! Chiar si la nordul Moldovei am vazut ca se luptau sa pastreze o scoala! Cei care inteleg, le multumesc! O scoala e posibilitate pentru copilul meu care cu mare drag il astept sa vina pe lume!

  • #27

    Alla (Tuesday, 13 February 2018 05:59)

    E foarte rău că a încins școală internat, păcat ,ca sunt foarte mulți copii în raion care nau ce manca și hoinaresc pe strazi , da sai îngrămădim pe toți nici nor încăpea în școală

  • #28

    Parinte (Tuesday, 13 February 2018 08:17)

    Cind copilul meu a mers la gradinita in 2016, se facea focul la sobe. Era frig in gradinite de aceea noi parintii imbracam copiii in bonzi, va amintiti unii dintre voi?Mergeam la varuit peretii vara in grupe. Educatorii lucrau in acele conditii si ne cereau ajutorul Duceam de acasa fiecare pled pentru ca sa le fie cald copiilor cind dorm chiar si albituri. Am continuat sa speram la lucruri mai bune. Daca e sa ne uitam in trecut si acum de ce conditii au parte copiii nostri? Priviti va rog realitatea. Gradinitele cel putin in Leova se incalzesc. Priviti lucrurile real ca in ultimul timp vin proiecte si daca menegerii capabili vor face fata si vor schimba lucrurile spre bine! Lucrurile stau mult mai bine in Licee acum decit in trecut. In localitatea de unde vin decite ori primarul actual a fost ales de atitea ori au mers lucrurile bine! Aici tine de harnicia fiecaruia! Nu sunt deacord cu metoda de a inghiti o alta institutie pentru a rezolva problemele scolii! E o metoda multprea usoara pentru directori! I mi cer scuze daca am fost prea directa!

  • #29

    anonim (Tuesday, 13 February 2018 08:18)

    Un mesaj cu foarte multe greșeli de ortografie, stil si punctuație. Aveți motive sa vă temeți, doamnă profesoară, director adjunct pe INSTRUIRE. NIci nu vreau să comentez. Păcat de copiii acestei instituții.

  • #30

    Părinte (Tuesday, 13 February 2018 08:29)

    Văd din ce în ce mai multe cuvinte de laudă că e bine să păstrăm o școala internat. Părinți, treziți-vă la realitate! Noi salvăm clădirea de acolo, dar ce rămâne cu 2 blocuri de la Eminescu și 1 de la Spătaru care rămân goale? Salvăm o clădire, distrugând alte blocuri care deja sunt reparate și modernizate?
    S-au dat nenumărate alte soluții pentru acesată clădire: să facă o școală sportivă, să deschidă un azil cu plată pentru bătrâni, etc.
    Soluții sunt multe, dar n-are cine cu cap să muncească la proiecte pentru orașul nostru.
    Chiar sunteți dispuși să riscați sănătatea copilului pentru a păstra pereții unei clădiri?
    Cine a fost să vadă ultima dată cantina de la internat? Micuții trebuie să iasă afară ca să meargă să mănânce. Clădirea într-adevăr necesită reparații foarte multe.
    De ce s-a ales mai bine săse deschidă o școală decât altceva în loc? Pentru că statul dă bani pentru fiecare copil în parte. Din banii de pe spatele copiilor noștri vor întreține clădirea să nu se dărâme. Și unde e totuși logica acestui proiect? Deschidem o altă școală și trecem la conservare alte 3 blocuri...Hai să gândim un pic.

  • #31

    eu (Tuesday, 13 February 2018 08:47)

    Apropo , cunosc multe cadre didactice exemplare care actualmente muncesc la LT M. Eminescu, contribuind la prosperarea lui, si care s-au format anume la gimnaziul- internat din Leova. Respect pentru ei. Nu credeti ca -i insultați în felul în care luați atitudine. Nu înțeleg, de ce vă temeti de concurență? Dacă pretindeți a fi deosebiti, lumea vă va alege. De ce atâta egoism și agresivitate, nespecifică unui dascăl? Apoi vă plâ
    ngeți că societatea nu vă respectă.

  • #32

    Alt Părinte (Tuesday, 13 February 2018 08:57)

    De ce copilul meu care trăieste hăt la pichet trebuie neapărat sa vină pînă la M Eminescu. Chiar bine ca v-ati găndit si la noi, stimati consilieri , măcar atîta lucru faceti. Faptul că cantina e separtă de blocul de studii e un avantaj . Copiii nostri vor fi mai in sigurantă si nu vor sta toată yiua si vor mirosi a mîncare, asa cum se întîmplă la M Eminescu.

  • #33

    Hoznas Elena (Tuesday, 13 February 2018 11:26)

    Pentru toti cei care au pareri diferite ,la problema care sa iscat la momentul de fata in orasul Leova dragi parinti,profesori,invatatori,cetateni,mai bine decit va-ti certa fara nici un sens ,mai bine propuneti idei ce sar putea de deschis la scoala de tip internat pentru a nu muta copii din cele doua licee ale orasului.Sunt total dejamagita de situatia data din mai multe puncte de vedere .1.Daca copii de clasele primare au loc unde invata in cele doua licee de ce sai mutam in internat de ce.
    2.In scoala de tip internat daca asa tare cei de la conducere au avut intentia de a deschide ceva nu trebuia sa astepte doi ani de zile ,pina cind sa furat tot ce sa putut de furat si acum haideti sa deschidem scoala, ce sa vada copii ceia pereti goi ,eu foarte bine stiu ca ei vor avea bani alocati de stat ,pentru conditiile favorabile pentru elevi dar de ce sa nu cheltuie statul bani pentru alt ceva ,bani in vint pentru internat ,si doua licee jumatate inchise.
    3.Plus la asta la internat nu uitati cantina si WC copiilor este afara in timp de toamna ,iarna copiide 7 ani vor umbla prin zapada pentru a si face necesitatile sau a lua masa, nu uitati ca scoala de tip internat este amplasata linga o curba de drum periculoasa unde mereu se poate intimpla un accident , si plus la toate gardul este total dezastruos prin jurul scolii internat de umbla turme de ciini vagabonzi .
    4.Dar la invatatorii de clase primare care au muncit o buna parte din viata in cabinetele din institutiile la care muncesc iati intrebat ei vor la internat .,,Simplu nu vor ,,deoarece nimeni no sa-si lase cabinetul unde a muncit ani intregi si va plecala un cabinet cu pereti goi.
    5.De ce parerile parintilor nu conteaza , doar pentru ca cineva isi vrea functia inapoi sau cei de la conducere ei nu tot de invatatori si profesori au fost invatati si educati.
    Cu toti stim ca in ultimii ani sunt tot mai putini profesori ,invatatori ,educatori ,oare nui destul ca Ministerul Educatiei a supraincarcat munca cadrelor educative ,sau dvs doriti ca in urmatoarea perioada copii sa ramina fara cadre didactice.
    Acestea sunt doar citeva opini personale dar nu sunt toate. Sper sa va vina mintile la cap si la cei contra si impreuna sa propunem propuneri ce sa deschidem in scoala internat.Eu miam exprimat propria opinie ca viitor parinte ,mie frica ca cind copilul meu va fi de scoala nu vor fi cadre didactice .

  • #34

    parinte.... (Tuesday, 13 February 2018 12:21)

    Dna Hoznas, de cite ori ati fost la scoala internat???? Nu e suficient sa priviti doar de peste gard. Va sfatui sa Va informati!

  • #35

    Om (Tuesday, 13 February 2018 13:00)

    D-na Hoznas, doar născociri. Dacă cineva n-a intrat pe acolo ar putea lua drept adevăr. Oare nu vă temeți de păcate înainte de post?

  • #36

    la fel un parinte, bastinas si simplu cetatean (Tuesday, 13 February 2018 13:08)

    Bai oameni buni, fratilor, orice schimbare mica sau mare psihologic oamenii se opun ca e o creare de discomfort, mai ales pentru cei trecuti de 30. Voi toti nu vreti pentru denumirea istorica de Internat si plus pentru distanta de maxim 500m. de piata. Cel mai mult se opun cei care au interes pentru ca pierd putin din finantare si agita aiurea parintii. Dar voi parintii ati intrebat directorii de institutii ce bugete administreaza ce fac cu banii copiilor vostri sau va intrebat vre-o data cum sa cheltuie banii. Nu. Atunci de ce intrebati de unde iau bani autoritatile.
    Acum referitor la finantare inclusiv si pentru d-na Grigoreanu cu mintile la cap:
    Astazi Guvernul poate finanta Scoala Primara chiar daca sunt copii insuficienti, ceea ce nu este valabil pentru un Gimnaziu, Liceu. Pentru ca daca la Gimnaziu/Liceu sunt putini copii atunci este riscul ca institutia sa fie inchisa, cum este si exemplul multor alte scoli inclusiv din raion.
    Deci reiesind din cele expuse financiar forbind inclusiv si pentru "economistu " doar Scoala Primara ca forma de organizare juridica poate atrage mai multi bani din partea Guvernului pentru investii si cheltuieli curente, bani apropo atrasi nu doar din impozitele leovenilor dar si a celor din Republica. Simplu vorbind banii pot fi adusi nu din buzunarul orasenilor, a consiliului raional, ci din BUGETUL DE STAT al RM.

  • #37

    parinte... (Tuesday, 13 February 2018 13:49)

    Bravo!!! la fel un parinte, bastinas si simplu cetatean, pentru aceasta informatie clara și utila!!! O explicatie detaliata!!!(scurt, clar si cuprinzator) Poate le vin mintile la cap si celor ce tulbura apele!!!

  • #38

    Ion (Tuesday, 13 February 2018 14:17)

    Eu cred că se pote de încercat ce va ieşi. Dacă se va dovedi un proiect greşit, părinții, societatea va putea decide soarta lui în orice moment. În orice caz Leova nu are de pierdut nimic (nici copiii). Din contra -atraşi de la guvern nişte bani în plus, care nici odată nu-s în plus.
    Se mai motivează că lîngă fostul internat ar fi o curbă periculoasă. Dar unde este mai mult transport? Lîngă M.Eminescu, adică piață ,spital sau fostul internat. Evident lîngă piață,adică LT M.Eminescu.

  • #39

    anonim (Tuesday, 13 February 2018 23:45)

    Bravo , un fel de părinte, aveti dreptate , De fiecare dată cînd trec pe lăngă L T
    M Eminescu mă gîndesc că e foarte periculoasă pentru copii atâta aglomerație de tot soiul. Si dacă ar fi posibil pe toti copii mici să-i scoată de acolo , chiar ar fi perfect.Cu privire la patrimoniul școlii -internat , e o decizie corectă,nu suntem atât de bogați ca să risipim, cu atât mai mult,
    că tot ce s-a făcut acolo, s-a făcut muncind prin proiecte europene, dar nu cu bani scoși din buzunarele părinților, așa cm fac EROII de azi. Asa că înainte. Într-adevăr, apa trece , dar pietrele rămăn, vorba profesoarei îngrijorate de la M Eminescu.

  • #40

    înțeleptul (Wednesday, 14 February 2018 03:12)

    Hai să dăm mănă cu mână și să sprijinim un proiect bun, iar cei care nu au pătruns în esența lui, au tot timpul înainte .

  • #41

    !!! (Wednesday, 14 February 2018 03:44)

    Ma bucur nespus ca se lumineaza mintile!
    SUSTIN !!!

  • #42

    Hoznas Elena (Wednesday, 14 February 2018 06:45)

    Pentru parinte... Stiu foarte bine situatia scolii internat nu e nevoie sa ma informez, poate dumneavoastra nu sunteti la curent cu tot ce se petrece la acesta scoala, ,,adica in jurul ei,,.

  • #43

    Hoznas Elena (Wednesday, 14 February 2018 06:50)

    Pentru Om.
    nu va abateti de la subiectul dat ,si numi numarati pacatele mele ca nu sunteti dumnezeu sa-mi le iertati... Uitativa la pacatele dvs.
    Si pina la urma macar nici nu ati avut curajul si taria de caracter sa va scrieti numele si prenumele ati scris diferite cuvinte ,dar de ce va este frica de ceva.

  • #44

    Om (Wednesday, 14 February 2018 07:18)

    Pentru Hoznas. Te-ai uitat printre gard - nu și continuă să te iuți!

  • #45

    Alt părinte (Wednesday, 14 February 2018 07:41)

    Schimbările în sfera socială (și nu numai) tradițional au întâlnit opunerea conservatorilor, care cu greu acceptă ieșirea din zona lor de confort, ieșire care ar presupune o implicare mai activă, mai intensă, mai eficientă. Pe ei noul îi îngrijorează, le provoacă anxietate.
    Nu tot timpul stabilitatea este un lucru pozitiv. Adesea poate duce la stagnare, dar cu ea și la regres.

  • #46

    Hoznas Elena (Wednesday, 14 February 2018 10:48)

    Pentru Om.
    Mas uita daca as avea la ce ma uita ,dar asa daca nu am te las pe dumneata sa te uiti la o cladire veche, furata de toti , si plus la asta numai ciini vagabonzi au mai ramas in jurull ei.

  • #47

    Hoznas Elena (Wednesday, 14 February 2018 10:56)

    Dar de ce sa nu deschida in internat sectia de pasapoarte si oficiul de stare civila si sa nu construiti un alt bloc in fata gradinitei nr,1.ca doar tot o sa faceti reparatie totala sau la nimeni nu le pasa de bugetul tari ,dar nu uitati ca tot din banii cetatenilor este format bugetul tarii. Aceasta ca ideie pentru toata lumea, poate cineva mai are ceva ideii adaugatile.

  • #48

    idei idei (Wednesday, 14 February 2018 12:46)

    Eu vreu ca la Scoala Internat sa fie deschisa casa de toleranta.....
    Argumente: Avem foarte multe familii in care ori sotia sau sotul sunt plecati peste hotare......, si de ce sa duca dorul prin Skype, se poate o sedinta scurta contra unui pret simbolic si asta e instictul animalic e satisfacut.
    Nu, nu e prea zgomotos subiectul, oamenii probabil vor depune eforturi sa stopeze proiectul.....
    De fapt eu vreu ceva exceptional ceva neobiusnuit cosmic probabil, dar cu o conditie autoritatile s-o faca e datoria lor....
    De fapt ar fi mai bine ca statul consilierii sa deschida acolo ceva care dau pe gratis nu stiu poate minte?, mintea ca mintea mai bine ceva care ar fi pe placul tuturor. Poate ceva care sa aduca beneficii orasului dar de ce a orasului ca e doar dita mai institutie raionala, si primariei or. Leova nu-i trebuie asa ca ceva raional? Azil? Baie publica cum pe timpuri sa ne spalam de rele? Mai bine o ferma de vaci ca doar dupa caderea URSS am tot darimat inclusiv si fermele si acum cumparam lapte fara de lapte? Nu. Am gasit. Un Incubator dar nu stiu exact de afceri sau asa de pui. Ce ne lipseste in Leova? Intrebare complicata . S-ar putea sa le combinam pe toate , dar tot ajungem la casa de toleranta.
    Asa ca mai bine MINTE ca asta aduce de toate.
    Dragoste Voua, cu ziua Sf. Valentin!

  • #49

    Om (Wednesday, 14 February 2018 13:15)

    Unde şcoala îi puternică acolo si societatea,la rîndul ei,este puternică. Deci,de la o şcoală puternică au de cîştigat toți. Atunci cînd este o concurență sănătoasă atunci este şi progres,schimbare, modernizare. Şi proiectul Şcoala Primară ar avea menirea aceasta. Să nu dăm cu piciorul acestei oportunități. Să nu ne lăsăm manipulați de cei ce urmăresc acumularea dividendelor politice, păstrarea posturilor lor (şi de aici a salariilor îmflate), sau a celor care,sub pretextul apărării drepturilor copiilor, vor măcar aşa să fie în văzul oamenilor.

  • #50

    Leoveanca (Wednesday, 14 February 2018 16:28)

    Oare chiar se merita de deschis o alta scoala pt cativa copilasi,voi chiar nu vedeti ca lumea continua sa plece din tara....Cui sa deschideti o alta scoala daca copii nu mai sunt ca pe vremuri???

  • #51

    ! (Wednesday, 14 February 2018 23:59)

    Oameni buni, treziți-vă! Nu le pasă celor de la conducerea raionului de soarta copiilor noștri. Lor le trebuie edificiile ambelor licee. Nu degeaba A. Gospodinov a propus celor de la Eminescu să se debaraseze de stadionul cel mare și de teritoriul din fața liceului.

  • #52

    Ion (Thursday, 15 February 2018 00:35)

    Pentru !. Mai mari prostii nu ți-au venit în cap? Sau,după părerea ta, lui Gospodinov îi trebuesc edificiile liceelor pentru a le da zestre copiilor lui. Nu mai știți cum să prostiți lumea și născociți verzi și uscate!

  • #53

    parinte... (Thursday, 15 February 2018 01:03)

    Pentru!!! Dnl. Gospodinov si-a cistigat pe buna dreptate imaginea si autoritatea de Sef a Directiei Invatamint, fara urma de indoiala cit priveste profesionalismul si cumsecadenia sa. Domnilor profesori de la LT M Eminescu, de ce???? faceti atit talambau.....Regret, ca copii mei studiaza la Eminescu..... aveam alte pareri...chiar , Va luam si apararea . Acum am multe semne de intrebare cu privire la viitorul copiilor mei.

  • #54

    Sergiu (Thursday, 15 February 2018 01:38)

    Cineva are nebuna dorința de a se autoafirma chiar și îngropând așa un proiect cum e Școala Primară. Jalnic și...păcat!

  • #55

    anonim (Thursday, 15 February 2018 03:50)

    Pentru Leoveanca. Doamne , Cătiva copilasi sunt averea noastră , averea neamului . Si dacă este o posibilitate sa -i facem mai fericiti , de ce să ratăm şansa.

  • #56

    eu (Thursday, 15 February 2018 04:03)

    Pentru idei , Cred ca mintea e pentru TINE, si ar fi prea mare sacrificiu că să-ti ofere orasul asa spatiu. Cred ca ai ivăţat la M Eminescu ..O şcoală in plus e mai mult oxigen pentru LT M Eminescu cât si pentru C. Spătaru, dar si o perspectivă pentru dezvoltarea orasului.

  • #57

    tic (Thursday, 15 February 2018 05:41)

    dacă proiectul nu va trece, tot voi, acei care sunteti acum impotrivă, vă veti plînge si vă veti ruga sa sedeschidă incă o scoală, cind copiii se vor înghesui cite 35 in clase si vor fi scoși la răspuns din an in paște.

  • #58

    Maria (Friday, 16 February 2018 13:00)

    Da nu va ti gîndit nici unul ca D-voastră discutați,va insultati unul pe altul chiar daca scrieti in anonimat ,ca situația data este o politica pusa la cale de politicieni care în primul rînd se gîndesc la ei si la bunăstarea lor pe care o vor avea daca se cîstiga proiectul si nici de cum la copii D-voastră sau la profesori...Si in genere la noi în tara toata sistema care cîndva a educat o generație de oameni pe care te puteai baza si puteai crede în ziua de mine sa distrus.si din zi în zi ne afundăm tot mai mult si mai mult in noroi ,ci o fost bun la noi am dat intro parte si cautam mifuri care ne vor face viața mai buna.De ce conducerea raionala na organizat o adunare cu părinții si profesorii sa pue în discutie avantajele si dezavantagele modificarilor care sunt puse in discutia data.Cineva a scris ca daca no sa fie părinții de acord ca sa se deschidă o scoala primară o sa le para rău ca copii au sa fie cîte 35 de elevi intro clasă. De unde sa luati atîtea copii ca degrabă au sa se inchida si scolile care sînt ca nu sînt copii.inainte daca erau cîte 4-5 clase de clasă întîi acum cu mare greu se strîng elevi pentru 3 clase.Stimata conducere orasaneasca mai intorcet-iva cu fata spre lume,încercați sa trăiți cu problemele oamenilor de rînd, mai ginditi-vă ce cîstiga populația prin schimbarile aprobate de D-voastră,nu va gîndiți numai la schimbările din propriile buzunare.

  • #59

    tic (Sunday, 18 February 2018 09:03)

    pentru maria . Inca nu am auyit vreun politician cu afaceri să fi făcut business cu vreo școală, nu aveti dreptate, ei fac afaceri cu bănci, acolo unde se învirtesc multi bani , miliarde , Au vrut si ei sa facă ceva bun pentru oras , dar, dacăs compromisi, s-a primit ca si in proverbul cu lupul la oi. Duceti-vă la ambele licee si vedeti cti elevi sunt în clasele primare , peste 30 copii, am personal acolo copil la C Spătaru.Vai de capul si a copiilor si a invățătoari , n-au cu ce respira , că nici incăperi nu au sa deschidă mai multe clase .

  • #60

    Un cetățean (Wednesday, 21 February 2018 08:45)

    Voi v-ați gândit vreodată la acei copii care trăiesc într-un capăt de oraș ,spre exemplu cei din Tighiceanu sau de la Roza ca copii vor trebui sa meargă mai mult până la Internet decât pana la liceele din centru orașului. Se pare ca nimeni nu s-a gândit la asta . Nu toate familiile au mașină ca să-și ducă copii la școală de asta acei copii vor trebui sa meargă mai mult , iarna prin zăpadă, sau pe timp de ploaie .Gândiți-vă la acești copii și întrebații dacă ei vor o alta școală în care sălile de clasă sunt într-o stare foarte rea . Nu sunt de acord cu deschidere scolii primare .De ce ar trebui copii sa iasă din instituție ca sa se ducă la cantină sau la WC mai ales pe timp de iarnă prin zăpadă, când în L.T."M.Eminescu " și "C.Spătaru " sunt făcute condițiile necesare copiilor .

  • #61

    tic (Sunday, 25 February 2018 05:06)

    svoala internat a fost prima institutie din raion , care are VC atit in blocul de studii cit si in dormitoare, la Liceul Eminescu, pe atunci, nici măcar in proiect nu era , p[cat , ca nu cunoasteti , dar dezinformati lumea , F bine ca cantina e detasată de blocul de studii , Copii vor alega pină la cantină , vor mai trage o gură de aer , si vor mănca mai cu poftă , chiar tot, si bucătarii nu vor mai avea ce cara cu căldările la porci.. In plus nu de mult intr-o scoală s-a aprins cantina si mai nu s-a aprins si blocul de studii , copii au fost intoxicati cu monoxid de carbon ,Asa că e chiar bine ca cantina e separată , Acum vreau sa intreb pe Un părinte cine i-a intrebat pe copii care locuiesc in regiunea pichetului , sau în reghiunea Sîrmei cum vin pină la Liceul Eminescu , sau Spătaru pe ploaie sau viscole.????

  • #62

    Un alt părinte (Monday, 26 February 2018 14:20)

    Da pe cei de la Roza sau Tighiceanu ați întrebat?